Magazín

Mikromobilita už dorazila aj do sveta najmenších. Nezišiel by sa vám elektrický kočík?

Skôr, ak tento nápad zavrhnete skúste popremýšľať, kde všade by ste sa vďaka nemu s kočíkom dostali. Škoda, že firma na „testovací“ kočík nenamontovala terénnejšie obutie. Nápad vyrobiť kočík s elektrickým pohonom sa zrodil zo spolupráce výrobcu kočíkov a firmy Bosch. Na pohon kočíka slúži dvojica tichých elektromotorov. Kompaktný akumulátor, ktorý z bežne zásuvky nabijete za približne dve a pol hodiny, vystačí na prechádzku dlhú približne 15 kilometrov. Akumulátor je vyberateľný, na dlhšiu prechádzku si teda môžete zobrať ešte jeden.

Praktické funkcie

Podľa očakávania technológia eStroller nemá iba funkciu pohonu. Testovanie prebiehalo v skutočne náročných podmienkach, napríklad aj v aerodynamickom tuneli. Kočík vybavený eStroller dokázal bez problémov odolať aj vetru s rýchlosťou 60 km/h. Ak si to chcete vyskúšať, skúste pri tejto rýchlosti vystrčiť ruku z okna a udržať ju bez pohnutia.

Elektrický kočík

Systém samozrejme neslúži iba ako potreba jeho tlačenia, ale napríklad aj ako automatická brzda. Veľmi praktickou pomôckou je automatické brzdenie pri jazde z kopca. Systém disponuje viacerými snímačmi, ktoré merajú prejdenú vzdialenosť, rýchlosť jazdy a dokážu vyhodnotiť aj kvalitu povrchu po ktorom sa kočík pohybuje. Ďalšou funkciu, ktorú „vodič kočíka“ určite ocení je alarm, ktorý nielen spustí poplach z integrovaného reproduktora, ale súčasne pošle upozornenie na mobil a aktivuje brzdu.

Pragmatik by doplnil, že by sa zišla aj funkcia pre oteckov, ktorých by alarm upozornil na to, že do záhradného bufetu prišli so svojím dieťatkom...

Elektrický kočík

Technológiu na trh už čoskoro na trh uvedie švédsky výrobca kočíkov Emmaljunga, Bosch sa však spolupráci s iným výrobcami určite brániť nebude. Na koľko si Švédi tento múdry a praktický detský kočík cenia? Podľa predbežných informácií by sa cena mala pohybovať v rozpätí 1 700 až 2 000 €. Je to veľa? Ak sa pozrieme na cenu elektrických bicyklov, tak ani nie.