Závod PSA v Trnave pripravuje spustenie výroby, avizuje rozsiahle opatrenia

Výrobný závod automobilového koncernu PSA v Trnave sa už pripravuje na obnovenie výroby Citroënu C3 a Peugeotu 208, vrátane elektrickej verzie e-208.
Vydané  Text: 
Približne 4 500 zamestnancov čaká na novinky o obnovení výroby v závode Groupe PSA Slovakia v Trnave a teraz sa konečne dočkali priaznivých správ. Výroba sa obnoví a zároveň sa dodržia nové vysoké bezpečnostné štandardy. Počas pozastavenia výroby, ktoré bolo vynútené pandémiou koronavírusu COVID-19 vo svete i na Slovensku, sa vo výrobnom závode pracovalo na zavedení nových hygienických štandardov. Podľa slov **Yanna Vincenta**, viceprezidenta Groupe PSA, „*rozšírený štandard hygienických opatrení ponúka našim zamestnancom vysokú úroveň ochrany a je prvým kritériom pre reštart výroby*.“ Tieto nové hygienické zariadenia boli podľa vyhlásenia výrobcu vyhotovené v spolupráci so *Zdravotnou službou* a konzultované s odbormi. Automobilka avizuje napríklad nasledovné opatrenia: * ak je to možné, uprednostňovanie individuálnej dopravy, ak sa vozí v aute viac kolegov, alebo v prípade hromadnej dopravy treba dodržiavať pokyny (obmedzený počet cestujúcich, nastupovanie cez zadné dvere) * meranie teploty na vstupe do závodu a samo-pozorovanie symptómov * poskytnutie rúšok a dezinfekčných gélov * nosenie okuliarov a rúšok v areáli automobilky * rešpektovanie vzdialeností medzi ľuďmi v rámci celej automobilky vrátane oddychových, či fajčiarskych zón,… * nechávanie otvorených dverí (okrem protipožiarnych), aby sme sa vyhli potrebe chytania kľučiek * časté čistenie nástrojov a pracovného miesta * čakacia doba v prípade akýchkoľvek dielov, ktoré nie sú zhotovené v závode PSA * prispôsobenie pracovného času, aby nedochádzalo k stretu pracovníkov pri výmene zmien Groupe PSA ďalej pripomína, že bol zrealizovaný audit, ktorý má byť garanciou úplnej implementácie prísnych hygienických opatrení v 100% všetkých výrobných, obchodných aj vývojových kapacitách skupiny. Kedy sa teda výroba v trnavskom závode opäť rozbehne? „Vďaka tomuto kolektívnemu úsiliu, ktoré bolo potvrdené externým auditom, budeme už tento týždeň krok za krokom realizovať niektoré prípravné práce. Ich cieľom je, aby sme mohli opätovne rozbehnúť produkciu a pokračovať vo výrobe úspešných modelov Peugeot 208, jeho elektrickej verzie e-208 a modelu Citroën C3. O detailoch ďalšieho vývoja budeme informovať 7. mája,“ uvádza v tlačovej správe zástupca generálneho riaditeľa a riaditeľ výroby **Martin Dzama**.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.