KIA na Slovensku prerušuje výrobu, opatrenie sa dotkne tisícov zamestnancov

Výroba bude stáť minimálne dva týždne, o mzdy zamestnancov sa ale firma postará.
Vydané  Text: 

*Kia Motors Slovakia s plným vedomím a zodpovednosťou za zdravie zamestnancov a ich rodinných príslušníkov a za účelom zabránenia šírenia koronavírusu dočasne preruší výrobu od pondelka 23. marca*, uvádza spoločnosť Kia vo svojej tlačovej správe vydanej práve dnes. Pozastavenie výroby je predbežne naplánované na dva týždne, teda do 5. apríla 2020. Okrem výrobného závodu značky KIA dočasne pozastavujú svoje výroby aj Volkswagen a PSA. ### Čo bude so zamestnancami? *Toto opatrenie sa vzťahuje na všetkých zamestnancov, okrem tých, ktorých prítomnosť je nevyhnutná*, uvádza Kia vo svojej správe. Opatrenie sa teda týka tisícov zamestnancov, Kia Motors Slovakia ich zamestnáva viac ako 3 800. Kolektívna zmluva pritom na takéto situácie myslí, v danej situácii je možné zastaviť výrobu *pre vážne prevádzkové dôvody*, jedným z nich je aj *výrazný pokles dopytu*. Ten sa očakáva v súvislosti s aktuálnou spoločenskou situáciou. Z uvedenej tlačovej informácie ale vyplýva, že dôvodom dočasného pozastavenia výroby je v prvom rade ochrana zamestnancov pred koronavírusom COVID-19. Zamestnanci, ktorých sa pozastavenie výroby priamo dotýka, budú síce doma, ale v zmysle platnej kolektívnej zmluvy budú prvé tri dni poberať 60 percent z priemerného platu za predchádzajúci uzavretý kvartál a po troch dňoch 65 percent z priemerného platu za predchádzajúci uzavretý kvartál. Podľa denníka Zilinak.sk však už [odbory ZO OZ KOVO KIA žiadali 100% priemernej mzdy](https://www.zilinak.sk/prispevky/13969/aktualne-od-pondelka-zatvori-aj-kia-motors-slovakia-pri-ziline) pre prerušenie prevádzky z dôvodov na strane zamestnávateľa *Kia Motors Slovakia v Tepličke nad Váhom pri Žiline je jediným výrobným závodom spoločnosti Kia Motors Corporation v Európe. Závod bol vybudovaný v období rokov 2004 až 2006. Výroba automobilov ako aj motorov bola spustená v decembri 2006. V súčasnosti Kia na Slovensku zamestnáva viac ako 3 800 ľudí a vyrába modely Kia Ceed v štyroch karosárskych úpravách – päťdverový Ceed, Sportswagon, ProCeed, Kia XCeed a športovo-úžitkový Kia Sportage. Spoločnosť Kia Motors Slovakia patrí medzi najväčších výrobcov a exportérov na Slovensku. Od spustenia sériovej výroby v decembri 2006 výrobné brány závodu opustilo už viac ako 3,4 milióna vozidiel a 5 miliónov motorov.*

Kam ísť do servisu s autom Kia? Vybrané servisy sú otvorené, tu nájdete zoznam

Vybrané autorizované servisy Kia sú otvorené, ale v obmedzenom režime, predajcovia odpovedajú na otázky zákazníkov z domu.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.