Nové Porsche 911 Turbo S dostalo nemecké ceny, z ktorých sa vám zatočí hlava

Nové Porsche 911 Turbo S je majstrovským dielom automobilového priemyslu. Ikonické vozidlo sa prehuplo do novej generácie s početnými inováciami, zostalo pritom verné svojmu charakteru a avizovaná nemecká cena svedčí o tom, že sa jedná o jedno z najlepších áut sveta.
Vydané  Text: 

Kto by nepoznal Porsche 911? Azda sa taký nenájde, pretože každý chlapec po tomto aute niekedy túžil, stále túži alebo čoskoro dospeje k tomu, že ho bude chcieť aspoň raz v živote šoférovať. Mnohým sa nepodarí ani to, lebo hoci je Porsche stále dostupnejšie ako iné prémiové značky, zvládnuť silný motor nie je jednoduché. Teraz značka Porsche predstavila novú generáciu modelu 911 a na fotografiách v galérii si môžete pozrieť verziu Turbo S. [CAR id=17059] Porsche 911 Turbo S bude k dispozícii v dvoch vyhotoveniach, kupé a kabriolet, obidve so špičkovým motorom boxer so zdvihovým objemom valcov **3,8 litra**, s dvomi symetrickými turbodúchadlami s variabilnou geometriou (VTG) s **maximálnym výkonom 478 kW (650 k)**. To je o 51 kW (70 k) viac ako predchodca. Tento agregát dosahuje ohromujúci **krútiaci moment až do 800 Nm**, vďaka ktorému vozidlá akcelerujú z nuly na rýchlosť **100 km/h už za 2,7 sekundy** a z 0 na **200 km/h za 8,9 sekundy**. Vďačia za to aj 8-stupňovému automatu Porsche Doppelkupplung (PDK) so športovým naladením. Maximálna rýchlosť je 330 km/h. Generačné vylepšenie znamenalo zväčšenie rozmerov v záujme zlepšenia jazdných vlastností, tvrdí Porsche vo svojej tlačovej správe. Nad prednou nápravou je šírka vozidla 1 840 mm, teda o 45 mm viac ako predchodca, a vzadu 1 900 mm, teda o 20 mm viac ako predchodca. K lepším jazdným výkonom prispieva adaptívna aerodynamika, športový podvozok Porsche Active Suspension Management (PASM) a k dobrému pocitu prispeje aj uzávierka klapiek výfukového systému, ktoro možno regulovať akustický prejav vozidla. Porsche 911 Turbo S je vybavené pohonom všetkých kolies, v prípade potreby vie 911 Turbo S zaslať na predné kolesá 500 Nm z maximálneho krútiaceho momentu. Vpredu sú osadené 20-palcové disky s pneumatikami s rozmermi 255/35 a vzadu 21-palcové disky s pneu 315/30. [GALLERY id=30536] Ak na vás zapôsobili technické parametre nového Porsche 911 Turbo S, vedzte, že ceny na vás zapôsobia ešte viac. Odporúčaná cena **Porsche 911 Turbo S Coupé** bola pre nemecký trh stanovená na **216 396 EUR** vrátane dane a cena **Porsche 911 Turbo S Cabriolet** na **229 962 EUR**. Pre zaujímavosť, aktuálna odchádzajúca generácia Porsche 911 Turbo S 427 kW sa dnes na Slovensku predáva od 208 781 EUR s DPH. Očakávame, že cena novej generácie prinesie zvýšenie ceny o niekoľko tisíc eur, ale zarytí fanúšikovia značky s tým budú nepochybne celkom stotožnení, pretože vedia, že za kvalitu a imidž sa skrátka platí.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.