*Materiál je prevzatý z [TopGear.com](https://www.topgear.com/car-news/british/why-did-bentley-kill-mulsanne) a redakčne upravený.*
**Prečo Bentley zabilo Mulsanne?** Aj šéf značky Adrian Hallmark (CEO od 1.2.2018) údajne znel v rozhovore pre britský Top Gear zarmútene, no dodal aj to, že hoci je odstavenie Mulsanne bokom veľkou stratou, k tomuto rozhodnutiu značka pristúpila v plnej „triezvosti“.
Limuzíny Bentley Mulsanne sa dočkali svojej poslednej edície s názvom **6.75 Edition by Mulliner** (priložená fotogaléria), jedná sa o posledných 30 vyrobených kusov. Ide o posledné vozidlá s motorom V8, ktorý spoločnosť kontinuálne vyvíjala a vyrába šesť desaťročí. Samotný model Bentley Mulsanne však značka predstavila v roku 1980. Maximálny výkon motora je 395 kW (530 koní) a max. krútiaci moment až 1 100 Nm. „6.75“ označuje zdvihový objem valcov, 6,75 litra.
Hallmark vysvetľuje rozhodnutie spoločnosti ďalej: „*Je to skutočný symbol zmeny automobilového priemyslu. Segment veľkých sedanov bol doménou značky Bentley viac ako sto rokov, ale objemy predajov klesli – hoci stále predávame viac ako Phantom*.“
Ani najnovší Flying Spur nie je plnohodnotným nástupcom *najskvelejšej* limuzíny od Bentley. Vie to aj Hallmark a sám odpovedá, že stopercentne nenahradí Mulsanne. Ale vraj skoro. Flying Spur v predajoch prekonáva Mulsanne šesť k jednej.
V lepších rokoch sa predávalo 1 200 kusov Mulsannov ročne, ale hoci sa počet veľmi bohatých jednotlivcov na svete za posledné roky strojnásobil, minulý rok sa predalo iba 500 kusov.
Dôvodom poklesu predaja je aj polarizácia trhu. Až **90 percent predajov je v USA a v Číne**, pričom v Číne sa jedná o mladších zákazníkov, v Európe a USA o prevažne starších. A mladší zákazníci sú budúcnosť, no preferujú SUV-čka. Dokazujú to aj vlastné predaje značky, veď takmer polovica z nich patrí SUV modelu Bentayga.
Každý kus limuzíny Mulsanne si žiada 400 hodín ľudskej práce. Z veľkej časti sa vyrába ručne. A čo Hallmark hovorí na otázku o náhrade modelu Mulsanne? „*Tento segment je v kritickom poklese. Ak ho [Mulsanne] nahradíme, budeme musieť stále premýšľať o všetkých právnych predpisoch týkajúcich sa kybernetického zabezpečenia, bezpečnosti a emisií. To znamená, že by sme jednoducho nedostali odplatu. Je to tak brutálne*.“
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Prezídium Hasičského a záchranného zboru vo štvrtok 25. apríla 2024 vo výcvikovom centre Lešť zrealizovalo experiment hasenia elektromobilu. Zameraný bol na meranie spalného tepla pri požiari elektrického auta v uzavretom priestore, ktorý imitoval podzemnú garáž.
Počúvame to zo všetkých strán: kvalita značkových autorizovaných servisov často vôbec nie je taká, ako zákazník očakáva. Čo s tým, ak nechcete stratiť záruku na svoje nové vozidlo?
Úplne nový Ford Tourneo Courier prináša zákazníkom viac priestoru a viac štýlu, navyše za veľmi zaujímavú cenu a s najbohatšou výbavou už v základe. Poradíme vám, ktorú verziu si vybrať.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024
Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.
Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu. Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.