Aktuality

Prečo Bentley skončilo s limuzínami Mulsanne? Šéf Bentley hovorí o veľkej strate

Materiál je prevzatý z TopGear.com a redakčne upravený.

Prečo Bentley zabilo Mulsanne? Aj šéf značky Adrian Hallmark (CEO od 1.2.2018) údajne znel v rozhovore pre britský Top Gear zarmútene, no dodal aj to, že hoci je odstavenie Mulsanne bokom veľkou stratou, k tomuto rozhodnutiu značka pristúpila v plnej „triezvosti“.

Limuzíny Bentley Mulsanne sa dočkali svojej poslednej edície s názvom 6.75 Edition by Mulliner (priložená fotogaléria), jedná sa o posledných 30 vyrobených kusov. Ide o posledné vozidlá s motorom V8, ktorý spoločnosť kontinuálne vyvíjala a vyrába šesť desaťročí. Samotný model Bentley Mulsanne však značka predstavila v roku 1980. Maximálny výkon motora je 395 kW (530 koní) a max. krútiaci moment až 1 100 Nm. „6.75“ označuje zdvihový objem valcov, 6,75 litra.

Adrian Hallmark, CEO značky Bentley (fotografia z roku 2017)
Adrian Hallmark, CEO značky Bentley (fotografia z roku 2017)

Hallmark vysvetľuje rozhodnutie spoločnosti ďalej: „Je to skutočný symbol zmeny automobilového priemyslu. Segment veľkých sedanov bol doménou značky Bentley viac ako sto rokov, ale objemy predajov klesli - hoci stále predávame viac ako Phantom.“

Ani najnovší Flying Spur nie je plnohodnotným nástupcom najskvelejšej limuzíny od Bentley. Vie to aj Hallmark a sám odpovedá, že stopercentne nenahradí Mulsanne. Ale vraj skoro. Flying Spur v predajoch prekonáva Mulsanne šesť k jednej.

V lepších rokoch sa predávalo 1 200 kusov Mulsannov ročne, ale hoci sa počet veľmi bohatých jednotlivcov na svete za posledné roky strojnásobil, minulý rok sa predalo iba 500 kusov.

Dôvodom poklesu predaja je aj polarizácia trhu. Až 90 percent predajov je v USA a v Číne, pričom v Číne sa jedná o mladších zákazníkov, v Európe a USA o prevažne starších. A mladší zákazníci sú budúcnosť, no preferujú SUV-čka. Dokazujú to aj vlastné predaje značky, veď takmer polovica z nich patrí SUV modelu Bentayga.

Každý kus limuzíny Mulsanne si žiada 400 hodín ľudskej práce. Z veľkej časti sa vyrába ručne.

A čo Hallmark hovorí na otázku o náhrade modelu Mulsanne? „Tento segment je v kritickom poklese. Ak ho [Mulsanne] nahradíme, budeme musieť stále premýšľať o všetkých právnych predpisoch týkajúcich sa kybernetického zabezpečenia, bezpečnosti a emisií. To znamená, že by sme jednoducho nedostali odplatu. Je to tak brutálne.“

Prečítajte si aj:


Limuzína Bentley Flying Spur má s motorom TSI výkon ako superšporty

ERIK STRÍŽ


Nové Bentley EXP 100 GT obsahuje aj 5-tisíc rokov staré drevo

ERIK STRÍŽ


Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie