Koronavírus zráža automobilky na kolená!

Panika spojená so šírením nebezpečného vírusu naberá na objeme. A panika obchodu zjavne nesvedčí.
Vydané  Text: 
Európske automobilky hlásia problémy, oveľa vážnejšia situácia je však v Číne. Počas prvých dvoch týždňov februára medziročne **klesol predaj automobilov v Číne o priam neuveriteľných 92 percent**. Tamojšie automobilky logicky začínajú prepadať panike, ľudia totiž obmedzujú pohyb vonku a ich predajne nových automobilov doslova zívajú prázdnotou. Ako zvrátiť tento stav, ktorý by mohol mnohým z nich spôsobiť obrovské problémy. Keď si cez internet môžeme kúpiť elektroniku, obuv či potraviny, prečo nie aj auto? **Z núdze cnosť?** Predaj automobilov cez internet bol až donedávna zatiaľ skôr v plienkach, auto si chceme vyskúšať, ochytať, vyskúšať. Zdá sa však, že aktuálna situácia by mohla tento moderný spôsob predaja výrazne naštartovať. Najnovšie sa svoje autá rozhodol cez internet ponúkať značka Geely. Pridala k značkám Tesla, BMW či Mercedes-Benz, ktoré si túto formu predaja pochvaľujú. A keďže sú v Číne veľmi prispôsobiví, svoje nové SUV vraj vybavili špeciálnym filtrom proti vírusom. S prvými výsledkami sú v Geely určite spokojní, od spustenia predaja cez internet už na model Icon získala viac ako 30 000 objednávok. **Z tisícov milióny?** Svoju internetovú ponuku priebežne automobilky rozširujú. Podľa vyjadrenia automobilky Mercedes-Benz si zákazníci túto formu predaja pochvaľujú, a tak budú ponuku modelov rozširovať. Výraznejšie akcelerovať predaj automobilov cez internet plánujú aj BMW a Tesla. O tom, že má predaj automobilov cez internet veľký rastový potenciál, podčiarkujú aj informácie od analytickej spoločnosti Frost & Sullivan. Podľa jej zistení sa minulý rok na celom svete cez internet predalo takmer 825 000 automobilov. Firma predpokladá, že v roku 2025 by sa touto formou mohlo predať až šesť miliónov automobilov.








Pokračujte na ďalší príspevok »