Novinka
Ikona je späť! Po 25 rokoch sa vracia na slovenský trh s technológiou, ktorá simuluje manuál
Ikona je späť, milí motoristi! Pripravte sa na malý, ale sladký návrat v čase. Po dlhých 25 rokoch sa do Európy vracia model, ktorý bol synonymom pre eleganciu, radosť z jazdy a inovatívnu techniku – Honda Prelude. Honda prichádza s hybridným športovým kupé, ktoré kombinuje dekády skúseností s elektrifikáciou a štipku divokosti z oddelenia Type R. Prelude bola vždy ikona štýlu a prístupnej športovosti a jej šiesta generácia (e:HEV) je tu, aby túto povesť potvrdila a búrala mýty o „nudných“ hybridných športiakoch. Predstavte si kombináciu nadčasového pôvabu, inšpirovaného elegantnou jednoduchosťou moderných vetroňov, a inžinierskeho majstrovstva, ktoré vám vyčarí úsmev na tvári.
Najväčšou inováciou, ktorá okamžite pritiahne pozornosť každého vodiča, je inovatívny režim Honda S+ Shift. Vieme, že moderné hybridy Hondy využívajú systém e:HEV, ktorý často funguje bez konvenčnej prevodovky, no Honda pochopila, že motoristi potrebujú interakciu. Režim S+ Shift preto pomocou prepracovaného aktívneho riadenia zvuku (ASC) a lineárneho riadenia prevodovky simuluje zvuk, pocit a zapojenie vodiča do rýchleho automatického preraďovania.
Vytvára sa tak virtuálna osemstupňová prevodovka, ktorá dáva vodičovi kontrolu pomocou páčok pod volantom. Tieto páčky slúžia na virtuálne radenie prevodových stupňov. Pri podraďovaní dokonca pocítite príjemný efekt brzdenia motorom spojený s akceleráciou, čo dokonale simuluje prispôsobenie otáčok. Je to geniálny trik, ktorý premieňa bežnú hybridnú jazdu na strhujúci zážitok a potvrdzuje, že táto ikona si zachováva svoj inovatívny charakter.
Civic Type R ako darca orgánov
Nie je to len o digitálnej simulácii – Prelude vie, ako sa ohýbať v zákrutách. Aby dosiahla potrebnú agilitu a dynamiku, Honda siahla po osvedčenej technike. Nastavenie odpruženia bolo sofistikovane odladené s využitím technológií priamo z legendárneho Civic Type R. Vďaka nízkej a širokej polohe vozidla, viacprvkovému odpruženiu a adaptívnym tlmičom ponúka Prelude nielen pohodlnú, ale aj pôsobivo obratnú jazdu. To všetko je podporené najnovšou generáciou asistencie agilnej jazdy (AHA), ktorá jemne brzdí vnútorné kolesá v zákrutách, čím zvyšuje precíznosť riadenia.
Ako zdôraznil Hans de Jaeger, senior viceprezident spoločnosti Honda Motor Europe: „Tento model bol vždy ukážkou špičkového a inovatívneho inžinierstva a najnovšia verzia nie je výnimkou.“ Nová Prelude, hoci hybridná, nesie v sebe nezameniteľný odkaz svojich predchodcov a stáva sa tak modernou ikonou segmentu.
Pod elegantnou karosériou pracuje pokročilá plne hybridná pohonná jednotka e:HEV. S využitím viac ako 25-ročnej histórie s hybridnými vozidlami kombinuje Prelude benzínový 2,0-litrový motor s ľahkou automatickou prevodovkou s dvomi elektromotormi. Systém ponúka solídnych 184 PS (135 kW), ktoré zabezpečujú rýchlu odozvu, výnimočnú kultivovanosť a, samozrejme, vynikajúcu efektivitu, ktorá je pre hybridy typická.
Vodič má navyše k dispozícii štyri prepínateľné jazdné režimy – „Comfort“, „GT“, „Sport“ a „Individual“. Každý z nich precízne doladí charakteristiky pohonnej jednotky, správanie odpruženia a reakcie riadenia, čo umožňuje adaptovať zážitok z jazdy od pokojnej plavby až po dynamické prepletanie sa zákrutami. Táto úroveň personalizácie len potvrdzuje, prečo je Prelude považovaná za takú ikonu orientovanú na vodiča.
Kokpit vetroňa
Elegantný exteriér, inšpirovaný nadčasovým pôvabom vetroňov, prechádza do príjemného interiéru, ktorý evokuje pocit kokpitu. Vďaka širokej a nízkej polohe je viditeľnosť vynikajúca a vodič má pocit dokonalej kontroly. Hoci je Prelude športové kupé, nešetril sa priestorom ani praktickosťou. Ponúka miesta na sedenie pre štyroch pasažierov a prekvapivo veľký batožinový priestor s objemom až 663 litrov (dáta platia pre interiér a praktickú stránku). Interiér zdobia prémiové materiály a zákazníci si môžu vybrať z exkluzívnych dvojfarebných motívov.
Nechýba ani moderná technika: prispôsobiteľný 10,2-palcový displej vodiča s unikátnou grafikou Prelude a 9-palcový dotykový informačno-zábavný systém s bezdrôtovým Apple CarPlay. Toto vozidlo je technologická ikona.
A Honda nezabudla ani na bezpečnosť. Najnovší systém Honda SENSING bol špeciálne prekalibrovaný pre dynamickejší charakter modelu. Adaptívny tempomat, systém podpory riadenia v jazdnom pruhu či systém predchádzania vybočeniu z vozovky boli jemne doladené, aby perfektne vyhovovali športovej DNA modelu Prelude. Návrat modelu Prelude e:HEV je potešením pre všetkých motoristických nadšencov. Je to kombinácia tradície a inovatívnej elektrifikácie, ktorá sľubuje, že radosť z jazdy nie je v ére hybridov stratená – len dostala sofistikovaný, virtuálny rozmer, hodný skutočnej ikony motoristického sveta. Inak, nepripomína vám ten zadok trochu Porsche…? No, len aby ste vedeli, začne sa predávať v prvom štvrťroku 206 a jej cena bude začínať na 48 790€.
Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!



















