Majstrovský ťah Volkswagenu: Neuveríte, čo predáva. Ani Golf nemá taký úspech
Grilovaná klobása Currywurst s kari korením a paradajkovou omáčkou od VW sa teší rastúcej obľube. Ukázalo sa, že rozšírenie jej výroby bol veľmi šikovný ťah Volkswagenu. V istom zmysle už porazila aj legendárny model Golf. Nemecká značka je síce známa ako výrobca ikonických áut, no tentoraz sa o úspech postarala úplne iným produktom.
Zatiaľ čo predaje vozidiel stagnujú a automobilový priemysel čelí kríze, v regáloch nemeckých supermarketov sa zrodil nečakaný hit nazvaný VW Currywurst. Túto špecialitu poznali doteraz najmä zamestnanci Volkswagenu vo Wolfsburgu, kde sa už desaťročia podáva v závodných jedálňach. Po novom však zamieril aj medzi bežných zákazníkov a dosiahol veľký predajný úspech.
Predajný ťah Volkswagenu sa osvedčil
Podľa údajov VW sa len za prvých osem mesiacov roku 2025 vyrobilo približne 4,4 milióna kusov VW Currywurst. To je takmer dvojnásobok počtu predaných áut. V rovnakom období predal koncern „len“ 2,3 milióna vozidiel. Aj keď musíme dodať, že takéto porovnanie je samozrejme pritiahnuté za vlasy a nie je úplne férové.
Od júna je Currywurst dostupný v nemeckých sieťach potravín Edeka a Netto, kde ho predávajú ako hotové jedlo v 170-gramovom balení aj s vlastným Volkswagen kečupom. Jedlo si stačí zohriať v mikrovlnke a môžete si vyskúšať, ako chutí jedlo vo Wolfsburgu.
Chcú rozšíriť predaje aj výrobu
Dietmar Schulz, šéf potravinárskej výroby v rámci spoločnosti VW Service Factory, prezradil, že v prípade Currywurstu ide zatiaľ o testovací predaj v niektorých regiónoch, no výsledky im vraj dodávajú optimizmus, aby tento pomerne nečakaný ťah Volkswagenu pokračoval. „Vyzerá to veľmi dobre, pokračujeme v expanzii a chceme, aby sa naše produkty postupne dostali do ďalších obchodov po celom Nemecku,“ uviedol Schulz. Na Slovensku sa ho ale zrejme tak skoro nedočkáme.
Currywurst z dielne VW sa vyrába už od roku 1973. Medzi zamestnancami si za ten čas získal takmer kultový status. Pre mnohých je totiž tento produkt symbolom ľudskej stránky nemeckého automobilového giganta. Dokonca dostal aj vlastné katalógové číslo ako všetky náhradné diely.
Zatiaľ čo predaje elektromobilov a spaľovacích modelov stagnujú, práve táto ikonická klobása sa ukázala ako ťah Volkswagenu, ktorý vzbudil záujem bežných ľudí. Currywurst nám tak (s odľahčením) pripomína, že Volkswagen vie stále ponúknuť produkt, ktorý ľudia doslova chcú. Tentoraz však nejde o tradičný Golf ani Passat.
Zdroj: kitchenstories.com



















