Aktuality

Nový Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupé: 612 koní a 850 Nm. Dá sa chcieť ešte viac?

Na začiatok ešte jedna zaujímavá správa: značka Mercedes-Benz dnes predstavila hneď niekoľko úžasných noviniek, ktoré stoja za pozornosť. Okrem Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ Coupé a Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupé aj Mercedes-AMG G 63 Cigarette Edition, ktorý vychádza z dvanástej edície spolupráce značiek Mercedes-AMG a Cigarette Racing Team. Géčko jazdí po cestách a na vodnú hladinu firmy posielajú jedinečný pretekársky čln 59’ Tirranna AMG Edition s dĺžkou 59 stôp, teda 18 metrov.

Pretekársky čln 59’ Tirranna AMG Edition a Mercedes-AMG G 63 Cigarette Edition (2020)
Zdroj: Daimler

Čln 59’ Tirranna AMG Edition disponuje šiestimi 4,6-litrovými preplňovanými závesnými V8 motormi Mercury Racing 450R, z ktorých každý jeden prenáša na hnací hriadeľ výkon 450 koní. Celkový výkon motorov predstavuje 2 700 koní, vďaka ktorému čln dosahuje maximálnu rýchlosť takmer 130 km/h.“ uvádza výrobca vo svojej oficiálnej správe. Spolupráca medzi spoločnosťami trvá už od roku 2007.

Vráťme sa ale k Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ Coupé a verzii S.

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupe (2021)

AMG pripravilo kupé verziu východiskového esúvečka s prakticky rovnakými parametrami. O pohon novinky sa stará štvorlitrový benzínový motor V8 prvýkrát kombinovaný so štartovacím generátorom EQ Boost využívajúci 48-voltovú napäťovú sústavu.

Maximálne výkony sú jedným slovom úžasné: 420 kW (571 k, 750 Nm) a 450 kW (612 k, 850 Nm) pre verziu S. Tieto čísla potom ešte dopĺňa elektrický výkon 16 kW (22 k) a a krútiaci moment 250 Nm. O vyššiu efektivitu pohonu sa stará automatická deväťstupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G a technológia priebežnej deaktivácie valcov, o nižšie emisie filter pevných častíc. Ten sa medzičasom stal povinným aj pre benzínové motory.

A spotreba? Podľa výrobcu iba 11,5 l/100 km s kombinovanými emisiami oxidu uhličitého 263-262 g/km.

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupe (2021)

Silnou stránkou modelu sú, samozrejme, jazdné vlastnosti, ktoré sú podmienené vzduchovým podvozkom AMG RIDE CONTROL+ s tromi predvoľbami nastavenia tlmenia (Komfort, Šport a Šport+), aktívnou stabilizáciou nakláňania AMG ACTIVE RIDE CONTROL, trojstupňovou stabilizáciou ESP a tiež pohonom všetkých štyroch kolies AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu. Úrovne nastavenia pozná aj samotné riadenie, prevodový pomer sa elektromechanicky mení v štyroch úrovniach. základné, rozšírené, profesionálne a majstrovské. Rovnako ako v základnom karosárskom vyhotovení SUV si kupé nosí techniku umožňujúcu voľbu až sedem jazdných programov DYNAMIC SELECT: Komfort, Šport, Šport+, Individuálny, Cestička a Piesok, pričom verzia S má ešte aj režim Pretek.

Výrobca zatiaľ neavizuje akceleráciu, ale súrodenec Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ zrýchli z nuly na 100 km/h už za 4,0 sekundy, respektíve 3,8 sekundy vo variante S.

Mercedes-AMG GLE 63 S Coupe (2021)

Východisková verzia GLE 63 4MATIC+ Coupé stojí na 21-palcových diskoch kolies, pričom za príplatok sú 22-palcové verzie. Vo verzii S sú tieto dvadsaťdvojky už v cene.

Prečítajte si aj:


Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ V8 počas jazdy odpája aj 5 valcov, aby znížil spotrebu!

Redakcia (s)


Erik Stríž - auto motor a šport
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie