Prvé elektrické SUV Škoda sa bude volať ENYAQ

Meno je odvodené z írskeho slova „enya“ a znamená „zdroj života“. Novinka bude postavená na báze modulárnej elektrifikovanej platformy (MEB).
Vydané  Text: 

Automobilka zverejnením mena novinky naznačuje, že jej príchod je doslova za dverami. Podľa očakávania sa v označení modelu objavilo písmeno E, ktoré symbolizuje elektromobilitu a písmeno „Q“, ktoré je charakteristické pre SUV rodinu značky Škoda. Škoda svojím prvým čisto elektrickým SUV **zakladá aj novú rodinu mien**. Slovo *enya* pochádza z pôvodného írskeho slova „*Eithne*“ a voľne sa dá preložiť ako *esencia, duch, princíp*. Meno je v súlade s nosnou myšlienkou značky „*Driven by inventiveness – clever ideas since 1895*“. Symbolizuje nový začiatok, ktorý sa spája ako s temperamentom nového modelu **Škoda Enyaq**, tak aj s inovatívnym myslením inžinierov Škoda Auto a ich nadšením pre nové čisto elektrické SUV. Slovo „*enya*“ je autentické, živé, má charakter, dá sa ľahko vysloviť aj zapamätať a **výborne ladí so začiatkom novej etapy v 125-ročnej histórii automobilky**. S novým modelom Enyaq česká automobilka robí v roku 2020 ďalší veľký krok v novej ére elektromobility. Škoda Enyaq bude prvým sériovým vozidlom českej automobilky, ktoré bude postavené na báze **modulárnej elektrifikovanej platformy (MEB) koncernu Volkswagen**. Zároveň bude ďalším **z viac než desiatky elektrifikovaných modelov**, ktoré značka Škoda iV uvedie na trh do konca rok 2022. Automobilka očakáva, že do roku 2025 bude predaj čisto elektrických a plug-in-hybridných modelov predstavovať až 25 percent predaja. Do roku 2021 plánuje do vývoja elektrifikovaných modelov a do rozširovania uceleného a vzájomne prepojeného ekosystému pre moderné a ekologické riešenie mobility investovať dve miliardy eur.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.