Citroënu sa u nás mimoriadne darí: Koľko áut predal minulý rok a ktoré modely išli najlepšie?
* **Najlepšie celoročné predajné štatistiky od roku 2010**,
* **5 457 registrovaných automobilov**,
* **podiel na trhu M1+N1 5%,**
* **medziročný nárast +10%**
* **medziročný nárast značky Citroën v kategórii M1 osobných vozidiel na úrovni 10 %** (4335 registrácií) a pre kategóriu N1 ľahkých úžitkových vozidiel (do 3,5t ) na úrovni 4% (1122 registrácií)
Registrované predaje značky Citroën dosiahli 8-ročný rekord – za rok 2019 dosiahli hranicu 5%, čo predstavuje 5 457 registrovaných nových osobných a úžitkových vozidiel. V celkovom poradí značiek sa sa Citroën posunul o jednu priečku vyššiu oproti roku 2018 a zaradil sa tak medzi osem napredávanejších automobilových značiek na Slovensku (kategórie M1+N1).
Značka Citroën rástla v predaji rýchlejšie ako celoslovenský trh (nárast o 2,7%) – jej nárast bol až 9% oproti roku 2018, čo je o 442 viac zákazníkov, ktorí si vybrali a zakúpili v roku 2019 svoj nový Citroën.
**Celkovo je značka za minulý rok piatou najrastúcejšou značkou na slovenskom trhu**. Nárast záujmu zákazníkov sa výrazne prejavil pri kúpe osobných modelov (+10%), významný prínos pre nárast podielu značky malo uvedenie nového SUV modelu **C5 Aircross**. Tento model s výnimočným komfortom a najnovšími technológiami sa hneď v roku svojho uvedenia zaradil medzi 12. najpredávanejších SUV modelov veľmi obľúbeného a rastúceho segmentu C-SUV.
Pri úžitkových vozidlách sú predaje stabilné a veľmi silné už niekoľko rokov. Napriek celoslovenskému poklesu predaja ľahkých úžitkových vozidiel do 3,5tony sa značke Citroën podarilo medziročne narásť o 4%. Lídrom vo svojom segmente sa stal praktický Jumpy Furgon, pričom zo silnej ponuky trojice úžitkových modelov Berlingo, Jumpy a Jumper je tradične najväčší záujem o Jumper Furgon s počtom až 859 predaných vozidiel.
K úspechu značky už od svojho uvedenia prispieva výrazne **Citroën C3**, len na Slovensku vyrábaný mestský hatchback C3, ktorý je počtom 1503 ks tretím najpredávanejším modelom na Slovensku,registrovaným v kategórii hatchbackov segmentu B. Celkovo je značka Citroën v segmente B tretia najúspešnejšia – s počtom 2.429 registrovaných vozidiel, 8% podiel v segmente, 5% nárast oproti minulému roku. Vďačí za to okrem bestselleru C3 aj mestskému SUV C3 Aircross; rovnako ako priestrannému, osvedčenému a elegantnému sedanu C-Elysée.
Tretím najúspešnejším modelom v portfóliu značky je **Citroën Berlingo**, ktorý je dlhodobo lídrom vo svojom segmente. Za minulý rok 2019 sa predalo v jeho variante osobnej aj úžitkovej spolu 849 vozidiel.
Potešujúce je, že rastúci trend predajov, čiže viac zákazníkov si našli modely značky medzi fyzickými osobami, ale aj medzi živnostníkmi a firmami s nárastom až 13%.
### Najpredávanejšie modely:
1. CITROËN C3 (1503 vozidiel),
2. JUMPER (859 vozidiel),
3. BERLINGO OSOBNÉ (745 vozidiel)
Dôležité novinky značky Citroën, ktoré budú uvedené v roku 2020:
* C5 AIRCROSS PHEV (plug-in hybrid SUV segmentu C- nižšej strednej triedy),
* Nový CITROËN C4 (hatchback segmentu C- nižšej strednej triedy)
*zdroj štatistiky registrácií nových vozidiel ZAP SR

Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk