Aktuality

Šéf VW: Musíme zabrať, inak skončíme ako Nokia!

Herbert Diess je generálnym riaditeľom koncernu VW (Foto: Wikimedia Commons/RudolfSimon)
Herbert Diess je generálnym riaditeľom koncernu VW (Foto: Wikimedia Commons/RudolfSimon)

Herbert Diess, si toto riziko veľmi dobre uvedomuje. Podľa agentúry Reuters sa dokonca vyjadril, že ak sa firma neprispôsobí súčasnému trendu, môže ju postihnúť osud v minulosti mimoriadne populárneho a úspešného výrobcu mobilných telefónov, značky Nokia. Asi si poviete, že to trocha prehnal. Nie, neprehnal. Vidí iba ďalej, než mnoho iných kapitánov klasických automobilových koncernov. Nástup nových, výrobou klasických automobilov nezaťažených firiem výrazne akceleruje. Kto pred pár rokmi tušil o firmách Tesla, Rivian, Polestar, Rimac... A to nespomíname množstvo čínskych automobiliek, ktoré zatiaľ opustiť domácu pôdu neplánujú. Ak sa súčasné automobilky neprispôsobia a „nechytia vlnu“, môžu ich nové značky z trhu veľmi rýchlo vytlačiť. Menia sa totiž nielen technológie, ale aj vkus a očakávania zákazníkov.

Viac elektromobilov, vodík brzdí

Vedenie koncernu Volkswagen preto plánuje zásadné zmeny. Okrem znižovania nákladov a nasmerovanie investícií do nových technológií plánuje vraj obmedziť financova vývoja vodíkového pohonu. Otázka však je, či bude otočenie kormidlom dostatočne rýchle a razantné. Podľa šéfa koncernu totiž súčasná rýchlosť stačiť nebude. Volkswagen sa podľa neho musí lepšie zorientovať vo vývoji softwéru a elektroniky a súčasne naštartovať vývoj a výrobu veľkého počtu elektromobilov. Podľa Diessa koncern musí prehodnotiť aj svoje priority a namiesto objemu vyrábaných automobilov viac dbať na zisk.

Herbert Diess je generálnym riaditeľom koncernu VW (Foto: Wikimedia Commons/RudolfSimon)
Herbert Diess je generálnym riaditeľom koncernu VW (Foto: Wikimedia Commons/RudolfSimon)

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Prvá jazda - Mazda MX-30 (foto: Ondrej Kroutil pre auto motor a šport, 2020)
Testy

Mazda MX-30: Naozaj ekologická

Keď už Mazda niečo spraví, môžete sa staviť, že to bude poriadne. Tento prístup zvolila aj pri svojom historicky prvom elektromobile. A k tomu, či ho potrebujete, zaujíma nezvyčajne úprimný postoj.