Aktuality

Nabíjačky elektromobilov výrazne zdražujú. Budú iba pre boháčov?

Projekt IONITY spojil značky spadajúce pod Daimler, Ford, VW a BMW.
Projekt IONITY spojil značky spadajúce pod Daimler, Ford, VW a BMW.

Európska sieť Ionity, ktorá buduje sieť ultrarýchlych nabíjačiek, mení cenovú politiku. A keď sa dnes povie, že niekto niečo mení, tak to takmer vždy znamená, že zdražuje. Toto však nie je iba také obyčajné zdražovanie. Za jeden kWh na jej nabíjačkách po novom zaplatíte až 0,79 €!

Pôvodne si od zákazníkov firma účtovala paušálny poplatok 8 € za jedno nabitie nezávisle na tom, ako dlho svoj elektromobil nabíjali.

Ak by sme si to ale premietli do reality, tak dobitie (plus 80 % kapacity) Volkswagen ID.3, ktorý má akumulátor s kapacitou 77 kWh, motorista po novom zaplatí 47 € (predtým 8 €). Táto energia autu vystačí na 200 až 350 kilometrov (podľa podmienok). Včera som tankoval do môjho súkromného auta. Za liter benzínu som zaplatil 1,35 €. Moje auto má priemernú spotrebu 6,5 l/100km. Za 47 € bežne najazdím približne 700 kilometrov.

Čo dodať?

Služby spoločnosti Ionity zjavne nebudú pre každého. Chcete komfort rýchleho nabíjania? Tak plaťte! Pre porovnanie, holandská sieť Fastned si za jednu odobratú kWh účtuje 0,59 €. Ionity je spoločným podnikom automobiliek BMW, Daimler, Ford a Volkswagen Group (plus Audi a Porsche).

Prečítajte si aj:


Veľkoprojekt IONITY môže byť revolúciou. Spojili sa preň aj zarytí konkurenti.

ERIK STRÍŽ


Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Prvá jazda - Mazda MX-30 (foto: Ondrej Kroutil pre auto motor a šport, 2020)
Testy

Mazda MX-30: Naozaj ekologická

Keď už Mazda niečo spraví, môžete sa staviť, že to bude poriadne. Tento prístup zvolila aj pri svojom historicky prvom elektromobile. A k tomu, či ho potrebujete, zaujíma nezvyčajne úprimný postoj.