Zhodneme sa na tom, že naše cesty sú v dezolátnom stave a kompetentní zjavne necítia zodpovednosť.
### Zdražovanie pohonných hmôt
Každý článok o zdražovaní nafty a benzínu vyvoláva medzi ľuďmi negatívne pocity. Obávajú sa, že prídu o veľké peniaze preto, lebo to svoje auto tankovať skrátka musia. Lenže pozrime sa na realitu. Ak vodič mesačne najazdí 1200 kilometrov (60 km každý pracovný deň) s priemernou spotrebou 7 l/100 km, spotrebuje 84 litrov paliva. Ak týchto 84 litrov paliva stojí 1,15 eur za liter, je to 96,60 eur. Ak tento liter zdražie na 1,25 eur, vychádza to na 105,00 eur. A ak jeden liter zdražie na 1,35 eur, vodič za mesiac zaplatí 113,40 eur. Aj v najhoršom prípade je to teda rozdiel 16,80 eur mesačne, čo nie je likvidačná suma.
Viacerí ľudia v internetových komentároch kvôli týmto pár eurám vyzývajú na hromadné násilnosti v uliciach, rabovanie, ničenie majetku a zablokovanie dopravy, ako to robili žlté vesty vo Francúzsku.
### Dopravná situácia kvôli prebytku áut na cestách
V stredu schválila vláda SR návrh na novelu cestného zákona. Tieto zmeny zatiaľ nie sú v platnosti, s najväčšou pravdepodobnosťou ale prejdú všetky návrhy.
### Úteky z miesta škodovej udalosti
Súčasný zákon nerozlišuje medzi odídením z miesta škodovej udalosti – šuchnutia laku a útekom z miesta nehody, pri ktorej ste zabili desať ľudí. Bez ohľadu na udalosť prechádzajúcu úteku riskujete zadržanie vodičského oprávnenia na päť rokov a pokutu vo výške 300 až 1 300 eur. Po novom by mal zákon medzi uvedenými udalosťami robiť rozdiel, ale stále bude sankcionovať odídenie z miesta nehody. Pokiaľ odídete z miesta drobnej škodovej udalosti, môžete stále prísť o vodičák do päť rokov, ale maximálna výška pokuty sa zastropuje na tisíc eur, minimum klesne na 200 eur. Naďalej bude platiť, že ak na parkovisku šuchnete iné auto a odídete, eventuálne odhalenie vašej identity kamerovým systémom bude sprevádzané rovnakou sériou byrokratických úkonov a hrozieb ako dnes.
### Príkazy Európskej únie ovplyvňujúce nové autá
Nádhera techniky motora spočíva v tom, že množstvo súčiastok pracuje v dokonalej symbióze a výsledkom je hladký chod motora. Na potláčaní rôznych vibrácií majú najčastejšie zásluhu vyvažovacie hriadele.
### Cyklisti na cestách
Priemerný slovenský cyklista to nemá ľahké. Mestské cesty s prítomnosťou cyklistov počítajú ako s nutným zlom, vodiči áut nerešpektujú cyklistov ako rovnocenných účastníkov cestnej premávky a parkovanie na cyklotrasách je každodennou samozrejmosťou, hoci to zákon vyslovene zakazuje.
Na druhej strane sa motoristi sťažujú na cyklistov, že im bez predchádzajúceho upozornenia vojdú do cesty, jazdia vedľa seba namiesto za sebou, zanedbávajú používanie osvetlenia a reflexných prvkov a vôbec kazia plynulosť automobilovej dopravy.
Facebooková stránka „Útrapy Bratislavského cyklistu“ má 3 500 fanúšikov a každý deň verejne upozorňuje na prehrešky vodičov áut.