Nebudete mať žiadne rádio v aute, veľká automobilka zaskočila vodičov

Tesla opäť raz rozdeľuje verejnosť. Tentoraz nie kvôli autonómnemu riadeniu či odvážnemu dizajnu, ale pre rozhodnutie nemontovať do nových vozidiel tradičné rádio v áute. Mnohí vodiči to nechápu, no faktom je, že nový Tesla Model 3 už nemá klasické FM rádio.
Automobilka vsádza výhradne na internetové streamovanie. Bez pripojenia k sieti si v aute živú hudbu len tak ľahko nepustíte.
Apple Music alebo Spotify
V najnovšej verzii Modelu 3 zmizol z výbavy FM prijímač a stredový infotainment displej už vôbec neponúka možnosť naladiť si bežné rozhlasové stanice. Doteraz bolo pritom FM rádio bolo stále súčasťou systému od americkej automobilky. To sa však mení.
Namiesto klasických frekvencií ponúka Tesla len digitálne alternatívy, ako napríklad Apple Music alebo Spotify. Tieto služby však fungujú len vtedy, ak má vozidlo aktívne internetové pripojenie. Za to si vodiči musia v USA zaplatiť. Prostredníctvom predplatného môžu hudbu počúvať za približne 9,99 dolára mesačne, alebo si rádio pustia cez Bluetooth z mobilu.
Európske predaje klesajú
Rozhodnutie prichádza v čase, keď Tesla čelí poklesu predaja v Európe. Podľa údajov Európskej asociácie výrobcov automobilov (ACEA) sa v auguste 2025 zaregistrovalo v krajinách EÚ len 8 220 nových vozidiel Tesla, čo predstavuje medziročný pokles o 37 %.
Ak sa pripočítajú aj trhy Veľkej Británie a krajiny EFTA (Švajčiarsko, Nórsko, Island a Lichtenštajnsko), dosiahol celkový predaj 14 831 kusov – o 22 % menej ako vlani.
Zatiaľ čo značky ako BYD, Volkswagen či Hyundai pokračujú v raste, Tesla zostáva v úzadí. Analytici upozorňujú, že dôvodom je nielen silnejúca konkurencia, ale aj obmedzená ponuka modelov, zhoršujúca sa dostupnosť servisu a neustále zmeny v cenníkoch. Čo sa stane, keď Tesla zruší klasické FM rádio v aute, uvidíme už čoskoro.
Rádio v aute ako prežitok?
Tesla sa dlhodobo prezentuje ako technologický priekopník, ktorý chce digitalizovať všetky aspekty mobility. Rádio v aute zjavne nezapadá do tejto filozofie, no nie všetci zákazníci sú z toho nadšení. Pre mnohých vodičov predstavuje klasické rádio spoľahlivý informačný zdroj, a to najmä v prípade výpadkov mobilného signálu, dopravných správ či núdzových hlásení. Navyše, v mnohých európskych regiónoch je internetové pokrytie stále obmedzené.
V čase, keď sa Tesla snaží získať späť stratené sympatie vodičov, rozhodnutie zrušiť rádio v aute môže vytvoriť ďalší dôvod, prečo sa motoristi rozhodnú napokon siahnuť po konkurenčnom elektromobile.
Aspoň malý úspech však značka zaznamenala v Číne. Tesla v krajine predala v septembri 2025 približne 90 800 vozidiel vyrobených v Šanghaji. To predstavuje mierny nárast o 2,8 % oproti minulému roku. Napriek tomu sú celkové čísla za rok stále o 6,4 % nižšie než v roku 2024. Zatiaľ čo ázijský trh sa z pohľadu Tesly pomaly zotavuje, v Európe a Severnej Amerike sa náskok konkurencie prehlbuje.
Zdroj: Chip