Aktuality

Peugeot končí so značkou GTi, na vine sú elektromobily

Peugeot GTi
Peugeot GTi

Páči sa vám predstava o novom silnom benzínovom Peugeote 208 GTi? Ten súčasný disponuje motorom s max. výkonom symbolických 208 koní a akceleráciou z nuly na 100 km/h za 6,5 sekundy. 1,6-litrový THP totiž poháňa auto s hmotnosťou iba 1 160 kg!

Po zmene vizáže sa ale dvestoosmička už verzie GTi s benzínovým pohonom nedočká, nahradí ju plne elektrická verzia. Teda čakajme elektrický hothatch.

Súčasný Peugeot 208 GTi bude pravdepodobne posledným
Dopredajový Peugeot 208 GTi bude pravdepodobne posledným © 2019 Peugeot

Francúzske vedenie značky Peugeot nemá záujem umiestniť na výkonný variant modelu 208 logo GTi z jednoznačného dôvodu. Ak má byť pohon elektrický, nebude už zachovávať pôvodný odkaz sub-značky GTi.

Je to pochopiteľné, pretože použiť GTi na elektromobile by bolo rovné použitiu slova Turbo pri výlučne elektrickom aute. Mimochodom, medzičasom to spravilo Porsche a vyslúžilo si za to spŕšku internetovej kritiky, vrátane sarkastického tweetu priamo od „boha elektromobilov“ Elona Muska.

Značka však náhradu za GTi má. Volá sa Peugeot Sports Engineered a stretli sme sa s ňou už pri koncepčnom automobile 508 Peugeot Sports Engineered Concept predstaveným na tohtoročnom ženevskom autosalóne.

Podľa vedenia značky má byť budúcnosťou jej výkonných modelov práve Peugeot Sports Engineered.

Prečítajte si aj:


Prečo je Porsche Taycan tak výnimočný? A prečo dostal prívlastok Turbo, keď žiadne nemá?

ERIK STRÍŽ


Erik Stríž je redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti pôsobí od roku 2007 a okrem automobilov sa venuje aj technológiám a bezpečnosti.
Kontakt: erik@striz.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Škoda Octavia Combi Ambition 2.0 TDI (foto: Tomáš Kelement)
Testy

Test Škoda Octavia Combi 2.0 TDI: Vzorný zamestnanec

Keď z jedného modelového radu predáte za 24 rokov viac ako 7 miliónov vozidiel z troch generácií, možno bez akýchkoľvek okolkov hovoriť o úspechu. Štvrtá generácia Octavie, ktorá prichádza na náš trh, má latku nastavenú naozaj vysoko. Dokáže ju preskočiť? Zisťovali sme so základným naftovým motorom.