Volkswagen hlási obrovské množstvo objednávok na svoj elektromobil ID.3

Ľudia platili tisíc eur za to, aby mali možnosť kúpiť si jeden z prvých elektromobilov ID.3. To ešte v čase, keď ani nepoznali jeho vzhľad, cenu a vlastnosti.
Vydané  Text: 

Na elektromobil Volkswagen ID.3 sme čakali pomerne dlho, ale autosalón vo Frankfurte nad Mohanom sa napokon stal dejiskom premiéry tohto prelomového vozidla a detaily o ňom sme vám priniesli prakticky okamžite. Model ID.3 sa na trh dostane v dvoch výkonnostných verziách – 110 kW / 150 koní a 150 kW / 204 koní, v oboch prípadoch je krútiaci moment na úrovni 310 Nm. Ak sa pýtate na batérie, tak na výber budú tri typy – 45, 58 a dokonca až 77 kWh. Vzhľadom k voliteľnej kapacite akumulátorov bude dojazd modelu ID.3 na úrovní od 330 až po 550 kilometrov. Ak zoberieme do úvahy, že ide o údaj reprezentujúci novú WLTP metodiku merania, takýto dojazd predstavuje v danej triede naozaj pozoruhodný výsledok. Základná cena najlacnejšieho vyhotovenia bude začínať na úrovni pod 30-tisíc €.

AKTUALIZOVANÉ: Očakávaný elektromobil Volkswagen ID.3 zmení celé smerovanie značky!

Elektromobil pre masy? Nový Volkswagen s parádnym dojazdom a cenovkou hovorí áno.

Iba niekoľko dní pred debutom nám Volkswagen zaslal informáciu o tom, že záujem zákazníkov o jeho elektromobil sa v posledných týždňoch vyvíjal veľmi priaznivo. Dokonca tak, že ešte pred premiérou výrobca registroval až 30 000 objednávok modelu s názvom ID.3 1st Edition. To je názov prvej edície, ktorá bude uvedená do predaja. Rezervácie na nový elektromobil pritom boli spustené iba v máji tohto roka, pričom budúci majitelia museli ako súčasť rezervácie uhradiť poplatok vo výške 1 000 eur. To znamená, že iba na rezerváciach Volkswagen „pretočil“ 30 miliónov eur! To však stále nie je nič v porovnaní s tým, aké budú tržby pri finálnom predaji, pretože cena ID.3 1st Edition bude niekde pod hranicou 40-tisíc eur.
Je potrebné uviesť, že hoci Volkswagen registruje viac ako 30-tisíc rezervácií na svoj nový elektromobil, počet reálne dodaných kusov vozidiel ID.3 1st Edition bude možno nižší. Medzi rezerváciou a finálnou kúpou automobilu sa totiž vyskytuje určitý „pohyb zákazníkov“, ktorí sa nakoniec rozhodnú ponuku automobilky nevyužiť. Revolučný elektromobil Volkswagen ID.3 sa začne vyrábať už koncom tohto roka, pričom k prvým zákazníkom sa dostane začiatkom toho nasledujúceho. My sa teraz nesmierne tešíme na redakčný test, ktorý nám pomôže detailnejšie odhaliť charakter a vlastnosti vozidla a rozdiely, ktoré bude ponúkať v porovnaní so súčasným elektrickým e-Golfom.

Test elektromobilu Volkswagen e-Golf: Žiadne experimenty – výborný výsledok!

Elektrický e-Golf prešiel modernizáciou, ktorá mu dopriala vyšší výkon i dlhší dojazd. Výrobca tak odstránil najväčšiu slabinu svojho elektromobilu a spravila z neho praktické vozidlo na každý deň aj pre ľudí, ktorým elektromobily doteraz nechutili. Alfa a omega elektrického Golfu je perfektne zvládnutá podobnosť s konvenčnými autami s benzínovým motorom.

Inzercia

Inzercia

Advertisement




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.