Ako si najlacnejšie zaobstarať nové auto? Vďaka tomuto ušetríte tisíce eur
Ak sa zaoberáte otázkou, či je výhodnejšia kúpa auta alebo iné formy jeho zadováženia, tento článok je určený práve vám.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Nech sa akokoľvek intenzívne hovorí o otáznej budúcnosti osobnej dopravy, väčšina dospelých ľudí stále stojí pred otázkou, ako si zadovážiť nové auto. Do úvahy prichádza celá paleta riešení: úver, operatívny či finančný leasing. Každá z týchto metód zadováženia auta má svoje pre a proti. Niekedy sú rozdiely zdanlivo minimálne, ale bežnému človeku záleží aj na maličkostiach.
Na Slovensku si často lámeme hlavu s otázkou vlastníctva áut, ale v podnikateľskom sektore v západných krajinách je táto otázka už dlhšie zodpovedaná a vyriešená. Prevažná časť právnických subjektov si už totiž službu zaobstarania a správy vozového parku zabezpečuje formou prenájmu vozidla alebo operatívneho leasingu. Rovnaký, aký máme aj na Slovensku.
Tým, že spoločnosti už nemajú potrebu vozidlá vlastniť, stáva sa pre nich stále atraktívnejšou voľbou práve ich prenájom. Ak sa pýtate prečo, uvedieme niekoľko najpodstatnejších dôvodov.
Vždy ide hlavne o peniaze
Pokiaľ si vozidlo idete kúpiť do predajne, je nevyhnutné zložiť pri kúpe akontáciu. Tá sa pohybuje približne na 20 až 30 percentách z celkovej ceny vozidla. Značná časť spoločností však takými finančnými prostriedkami nedisponuje, čo im otvára dvere pre uvažovanie o prenájme. Pri prenájme sa platí prinajhoršom zábezpeka, respektíve depozit, ktorý sa na konci prenájmu vracia. Hodnota tohto depozitu je pritom iba zlomkom akontácie potrebnej k nákupu. Sú ale spoločnosti, ktoré nevyžadujú žiadne platby vopred.
Takýmto spôsobom je možné ušetrené finančné prostriedky investovať do rôznych projektov, cashflow sa udržiava stabilný. V prípade fyzických osôb je táto úspora o to významnejšia, že môže byť investovaná do koníčkov, ako cestovania či zážitkov, vzdelávania alebo použitá na sporenie.
Výška splátok počas prenájmu zďaleka nepokryje kúpnu hodnotu vozidla. Čiže za vozidlo platíte oveľa menej a iba v dobe keď ho využívate. Keď ho vrátite, prestávate platiť.
Prenájom vozidla však šetrí aj množstvo času a „papierovačiek“. Vlastné vozidlo musí jeho majiteľ zaregistrovať, vybavovať poistenia, platiť dane či diaľničné známky. A pri predaji ho čaká rovnako veľa administratívy a námahy. Pri prenájme je byrokracie nepomerne menej – spoločnosť, službu zabezpečí, len odovzdá kľúče od vozidla a vy sa nemusíte o nič viac starať. Všetky poplatky, dane a náklady máte rozpočítané do jednej sumy. Táto položka je navyše daňovo uznateľný náklad. Pre firmy niečo, čo určite ocenia ich finančníci.
Jednoznačnou devízou prenájmu je, že jedna mesačná splátka obsahuje okrem tankovania paliva doslova všetky náklady spojené s bežnou prevádzkou vozidla. Okrem vyššie spomenutého je to navyše asistenčná služba, garančné servisné prehliadky, sezónne prezúvanie a uskladnenie pneumatík, či predplatený ročný nájazd kilometrov. Ťažko hľadať niečo, čo nepríjemne prekvapí.
Viazanosť alebo sloboda?
Pre mnohých bola najväčším problémom dlhá viazanosť. Operatívny leasing sa štandardne uzatvára na tri až päť rokov. Pre firmy to zvyčajne problém nepredstavuje, ale predovšetkým mladých a aktívnych ľudí to doslova zväzuje.
Lenže slovenský trh dnes ponúka riešenia, ktoré takúto enormne dlhú viazanosť nevyžadujú, čo je azda najpresvedčivejší faktor pre vyššie zmienených aktívnych ľudí, pre ktorých sú neoddeliteľnou súčasťou života zmena a cestovanie. Viazanosť iba 12 mesiacov, cena konkurujúca cenám operatívneho leasingu, všetky potrebné služby zahrnuté v cene prenájmu, flexibilita a sloboda v rozhodovaní, či budete pokračovať s ďalším vozidlom – to sú najsilnejšie argumenty v prospech dlhodobého prenájmu.
K výpisu výhod je potrebné pripočítať si možnosť výberu z áut v kvalitnej výbave s bohatými doplnkovými balíkmi, výkonnými motorizáciami a dostupnosťou ihneď.
Všetko hrá v prospech prenájmu
Aká je teda stručná odpoveď na otázku, ako si zabezpečiť nové vozidlo? Nechajte odborníkov, aby sa starali za vás a užívajte si slobodu vďaka prenájmu vozidla.
Ušetrené peniaze pritom nie sú iba teoretické, ostávajú vám doslova a prakticky.
Ja osobne som si nedávno vzal vozidlo Škoda Octavia Combi. Má výkon 184 koní, pohon 4×4, vnútri obrovskú navigáciu a virtuálny kokpit a do kufra zbalím pokojne aj dve rodiny. A to všetko za výbornú splátku. Neveríte? Presvedčte sa sami na www.avismaxirent.sk.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Novinka
Nový 7-miestny CITROËN C3 AIRCROSS
Francúzska automobilka neprezradila veľa informácií o novom modeli, prinášame vám teda všetky, ktoré boli predstavené.
Magazín
Sloboda na kolesách: tento hit má prepuknúť na Slovensku už toto leto!
Ušetrené peniaze, sloboda pohybu, magické výhľady na raňajky, piknik pod hviezdami a oveľa viac.
Svojpomocne prerobené dodávky na obytné vozidlá.Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.
Facelift
Štvordverové i4 aj 4 Gran Coupé od BMW dostali svieži facelift. Tlačidlá na ovládanie klímy skončili.
Facelift modelov prichádza v ideálnom čase, keď zákazníci pod vplyvom lepšieho počasia a plánovaných dovoleniek budú chcieť nové lepšie auto.
Experiment s hasením elektromobilu
Slovenskí hasiči ukázali, ako hasia elektromobil v podzemnej garáži. Majú overené metódy
Prezídium Hasičského a záchranného zboru vo štvrtok 25. apríla 2024 vo výcvikovom centre Lešť zrealizovalo experiment hasenia elektromobilu. Zameraný bol na meranie spalného tepla pri požiari elektrického auta v uzavretom priestore, ktorý imitoval podzemnú garáž.
Vyše 3 tony za 150-tisíc eur. Nový Mercedes G si zachoval charakter aj s čisto elektrickým pohonom
Mercedes-Benz odhalil prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony.
Na slovenskom trhu je k dispozícii exkluzívny model EDITION ONE s rozšírenou sériovou výbavouAKTUALITA
Nový Opel Grandland oficiálne: Až 700 km dojazd a svietiaca predná maska!
Nová úroveň slobody vo vyšpičkovanom šate!
Atraktívne SUV mieri na vrcholServis
Záručné prehliadky, kliatba značkových servisov
Počúvame to zo všetkých strán: kvalita značkových autorizovaných servisov často vôbec nie je taká, ako zákazník očakáva. Čo s tým, ak nechcete stratiť záruku na svoje nové vozidlo?
Poradíme vám s výberom
Neporaziteľný priestor / Poradca pri kúpe Ford Tourneo Courier
Úplne nový Ford Tourneo Courier prináša zákazníkom viac priestoru a viac štýlu, navyše za veľmi zaujímavú cenu a s najbohatšou výbavou už v základe. Poradíme vám, ktorú verziu si vybrať.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024