Toyota pripravuje najzvláštnejšie auto, aké ste kedy videli

Vyzerá ako vojenské vozidlo, ale je to tak trocha MPV, tak trocha nákladiak. A s iba štyrmi miestami.
Vydané  Text: 

Koncept predstavili v roku 2017 na autosalóne v Tokiu. A teraz má veľkú šancu, že sa dostane do výroby už v budúcom roku. Toyota Tj Cruiser s vlastnosťami vanu a SUV-čka navrhli ako univerzálne vozidlo pre aktívnych ľudí. Nezvyčajné vozidlo Toyoty má podľa najnovších informácií debutovať v japonských autosalónoch v októbri 2020. Hranatá silueta modelu Tj Cruiser je spojením dodávky a SUV, čo vyjadruje aj názov. Písmeno T v označení znamená Toolbox, čiže skrinka na náradie, a J znamená Joy, teda radosť. Dizajn modelu Tj Cruiser kladie dôraz na praktickosť. Sedadlá pre cestujúcich po sklopení vytvoria úplnú rovinu a vďaka tomu sa do auta zmestia predmety s dĺžkou 3 m, ako napríklad surfovacie dosky alebo bicykle. Na zadných sedadlách a bočných stenách sú body na pripevnenie upevňovacích lán. Posuvné bočné dvere koncepčného modelu vytvárajú priestranný otvor, ktorý umožňuje ľahké nakladanie a vykladanie veľkých predmetov, resp. bezproblémové nastupovanie a vystupovanie. Sedák sedadla priamo za vodičom možno vyklopiť nahor, a vytvoriť tak ďalšie miesto na uloženie nákupu alebo iného nákladu.
Štvormiestne vozidlo má dĺžku 4 300 mm, šírku 1 775 mm, výšku 1 620 mm a rázvor 2 750 mm. Maska chladiča, strecha a blatníky sú vyrobené z materiálov odolných pred škrabancami. Podľa informácií Best Car by mala byť produkčná verzia hranatej Toyoty o čosi kratšia a vyššia od crossoveru Toyota C-HR. Posuvné dvere konceptu by pravdepodobne mali nahradiť tradičné. Model sa môže v ponuke objaviť s dvomi alebo tromi radmi sedadiel. V oboch prípadoch s možnosťou sklopiť ich do roviny.
Podľa neoficiálnych správ budú mať japonskí zákazníci na výber dvojlitrový benzínový motor poháňajúci prednú nápravu alebo hybridný systém 4. generácie s motorom 1.8 známym z Toyoty C-HR, Priusu a novej Corolly. Auto bolo postavené na modulárnej platforme TNGA, ktorá sa systematicky dostáva do ďalších modelov ako sú Camry, Corolla, RAV4, Prius, Avalon či Toyota C-HR.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.