24 hodín Nürburgringu začína, medzi inými štartuje aj Lexus LC so 471 koňmi

Lexus sa opäť stavia proti súperom v každoročnom preteku 24 hodín Nürburgringu. Lexus LC bude zdolávať „Zelené peklo“ už druhý rok po sebe.
Vydané  Text: 
Vozidlo sa prvýkrát zúčastnilo v roku 2018, keď absolvovalo celých 24 hodín pretekov. Tím Gazoo Racing teraz prvýkrát pripravil dôkladný testovací program zahŕňajúci tisíce kilometrov s cieľom vylepšiť výkonnostný paket a tento rok zdolať viac kôl. Za volantom kupé LC, ktoré bude nasadené do kategórie SP-Pro (vozidlá vychádzajúce zo sériovo vyrábaných modelov) sa vystrieda rovnaká jazdecká zostava ako v roku 2018, čo uľahčí ďalší vývoj vozidla. Po boku veterána vytrvalostných súťaží Takešiho Cučiju nastupuje znalec Nürburgringu Naoja Gamo a dve vychádzajúce hviezdy Takamicu Macui a Juiči Nakajama. Zmeny vykonané na vozidle oproti verzii z roku 2018, keď tím Gazoo strávil štyri hodiny v boxoch v snahe dokončiť preteky, zahŕňajú početné úpravy aerodynamiky, vylepšenia karosérie s cieľom čo najviac znížiť ťažisko a práce na celkovej optimalizácii funkcie bŕzd, obutia a elektronických systémov. Prebehli aj vývojové práce na motore v snahe obmedziť trenie a zvýšiť výkon jednotky 2UR-GSE. Naoja Gamo významne prispel k nastaveniu systému riadenia LC pre ročník 2019 a je presvedčený o tom, že kupé je teraz oveľa lepšie aj vďaka omnoho hladšiemu prepojeniu vozidla s jazdcom než v minulom roku.
Lexus LC na 24-hodinovke na Nürburgringu (2019)
„Pri testovaní v Japonsku a Nemecku som nechcel iba zlepšovať časy na kolo. Dúfam, že dokážeme postaviť vozidlo, ktoré je pohodlnejšie a zábavnejšie za volantom,“ hovorí Naoja Gamo. Pre Lexus je veľmi dôležité, aby vývojové aktivity tímu Gazoo Racing na kupé LC prispeli k ďalšiemu vývoju technológií pre sériovo vyrábané vozidlá. Motor pod kapotou súťažného LC je upravenou verziou 5,0-litrového agregátu z modelu LC 500 s desaťstupňovou prevodovkou a maximálnym výkonom 471 koní. Preteky 24 hodín Nürburgringu sa konajú práve dnes a zajtra (22. – 23. júna 2019). Jazdcov čaká kompletný okruh dlhý 25 km s viac než 170 zákrutami. Toyota Gazoo Racing a Lexus sa tohto podniku zúčastňujú už od roku 2007 s cieľom rozvíjať členov tímu a vyrábať stále lepšie automobily. Tošijaki Sekija, hlavný mechanik vozidla Lexus LC dopĺňa: „Keď sme vlani s modelom Lexus LC súťažili prvý raz, Nürburgring nám ukázal, aký náročný okruh to je. Z výsledkov sme boli dosť sklamaní. Aby sme predišli vlaňajším problémom, urobili sme výrazné vylepšenia a pripravili Lexus LC verzie 2019. Absolvovali sme nespočetne veľa testov a prešli 3 000 km v Japonsku a ďalších 3 000 km po príjazde na Nürburgring. Nürburgring pri každej testovacej jazde ukázal niečo nové, a tak sa vždy zišli jazdci, konštruktéri a mechanici, aby vykonali potrebné vylepšenia. Cítim, že sa vozidlo aj ľudia okolo neho významne posunuli vpred.“




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!