Nový Peugeot 2008 oficiálne! Poznáme všetky dôležité informácie
Napriek tomu, že odchádzajúca generácia Peugeotu 2008 nevynikala vzhľadom ani technikou, predalo sa z nej takmer milión kusov. Francúzi totiž vystihli nástup trendu mestských SUV a model 2008 patril v roku 2013 k prvým zástupcom tohto segmentu. Teraz sa však píše rok 2019 a **na scéne je už celá plejáda oplastovaných hatchbackov, s ktorými sa nová generácia musí pustiť...
Prečítať celé
Napriek tomu, že odchádzajúca generácia Peugeotu 2008 nevynikala vzhľadom ani technikou, predalo sa z nej takmer milión kusov. Francúzi totiž vystihli nástup trendu mestských SUV a model 2008 patril v roku 2013 k prvým zástupcom tohto segmentu. Teraz sa však píše rok 2019 a **na scéne je už celá plejáda oplastovaných hatchbackov, s ktorými sa nová generácia musí pustiť do náročného boja.**
Dizajnéri preto nenechali nič na náhodu a novinka šokuje dizajnom. Pre niekoho originál, pre iného gýč. **Nech už sa hlásite k akejkoľvek názorovej skupine, rozhodne nemožno Peugeot 2008 označiť za nudný.** Nám udrela do očí podobnosť s nedávno predstaveným hatchbackom 208. A nejde len o vzhľad, s menším súrodencom zdieľa platformu, vzhľad interiéru a techniku. **Nebude chýbať nový digitálny prístrojový štít či elektrická verzia e-2008.** Synchrónny elektromotor s permanentným magnetom ponúkne v tejto verzii výkon 100 kW (136 koní). Maximálka bude obmedzená na 150 km/h. Batéria s kapacitou 50 kWh by potom mala vydržať na 310 kilometrov elektrickej jazdy.
Pre verných fanúšikov klasických agregátov si pripravili zástup benzínových aj naftových motorov. **Základom bude výkonnejšia verzia trojvalcového 1.2 PureTech s výkonom 75 kW (100 koní).** Ten bude štandardne spárovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Ponuka pokračuje jednotkou PureTech 130 s výkonom 96 kW (130 koní), u ktorej je už možné zvoliť automatickú prevodovku EAT8. Vrchol benzínovej ponuky je potom v podobe PureTech 155, a to výhradne s automatickou prevodovkou.
Malé SUV sa však nevzdalo ani dieselu. S kombinovanou spotrebou 4,7 litra na 100 kilometrov a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou sa o pozornosť hlási aj motor BlueHDi 100, ktorého dopĺňa aj silnejšia verzia BlueHDi 130 s automatickou prevodovkou.
**Hovorí sa tiež o zväčšených rozmeroch, na dĺžku si Peugeot prilepšil až o 14 centimetrov v porovnaní so starou generáciou.** Na presné detaily si však ešte budeme musieť počkať. Do predaja by sa novinka mohla dostať už koncom tohto roka.