Aktuality

Opitý vodič košického letiska narazil do lietadla pripraveného na odlet! Šoféroval cisternu s palivom.

Letisko Košice

Podľa informácií zverejnených na policajnom profile išlo o nehodu, pri ktorej vodič tankovacej cisterny narazil do lietadla, ktoré sa pripravovalo na odlet z košického letiska. V tom čase už boli na palube cestujúci aj personál lietadla. Po vykonaní dychovej skúšky sa zistilo, že zamestnanec košického letiska nafúkal 2,96 promile a opakované merania mali stúpajúcu tendenciu. Pracovník teda podľa všetkého musel alkohol piť tesne pred tým, ako sadol do vozidla.

Podľa všetkého nedošlo k žiadnym zraneniam a vyšetrovateľ začal trestné stíhanie pre prečin ohrozenia pod vplyvom návykovej látky. Za spôsobenie nehody tohto typu hrozí trest vo výške 2 až 5 rokov väzenia.

VYJADRENIE POLÍCIE:

"So stúpajúcim teplom rastie aj chuť uhasiť smäd niečím „dobre chladeným“. Nájdu sa však aj takí, ktorých osviežujúci nápoj obsahuje aj pár percent alkoholu. Kombinácia alkoholu a šoférovania však nie je šťastným riešením.

Pracovník letiska v Košiciach viedol nákladné tankovacie vozidlo po vybavovacej letiskovej ploche, pričom došlo ku kontaktu s lietadlom, ktoré bolo s cestujúcimi a palubným personálom pripravené na odlet. Dychovou skúškou na zistenie prítomnosti alkoholu v dychu u vodiča tankovacieho vozidla bolo 2,96 promile, pričom opakovaná dychová skúška mala stúpajúcu tendenciu. K zraneniam, našťastie, nedošlo.

Vyšetrovateľ odboru kriminálnej polície Okresného riaditeľstva Policajného zboru v Košiciach v tejto súvislosti začal trestné stíhanie pre prečin ohrozenie pod vplyvom návykovej látky a v súčasnosti vykonáva potrebné úkony smerujúce k vzneseniu obvinenia. Vodič však svojim nezodpovedným konaním mohol ohroziť život a zdravie ľudí, alebo spôsobiť značnú škodu na majetku pri výkone svojho zamestnania, a za takéto konanie je stanovená trestná sadzba dva až 5 rokov."

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Škoda Octavia Combi Ambition 2.0 TDI (foto: Tomáš Kelement)
Testy

Test Škoda Octavia Combi 2.0 TDI: Vzorný zamestnanec

Keď z jedného modelového radu predáte za 24 rokov viac ako 7 miliónov vozidiel z troch generácií, možno bez akýchkoľvek okolkov hovoriť o úspechu. Štvrtá generácia Octavie, ktorá prichádza na náš trh, má latku nastavenú naozaj vysoko. Dokáže ju preskočiť? Zisťovali sme so základným naftovým motorom.