Aktuality

Nový Mercedes-AMG CLA35 Shooting Brake 4MATIC

Nemá zmysel popierať to. Máme radi Mercecesy, ozvlášť v športovej úprave od AMG. A máme radi aj kupé, lenže Shooting Brake ešte o trochu viac. A ideálne je, keď to všetko nestojí majland. Práve taká je nová Trieda CLA s karosériou Shooting Brake v motorizácii AMG CLA35 4MATIC. Toto auto rozhodne nie je konvenčné. Ani ten 4MATIC vlastne nie je konvenčný - jedná sa o AMG Performance 4Matic. Skrátka nádhera.

Portfólio športovo vyladených automobilov Mercedes-AMG sa rozrástlo o nového člena iba krátko po tom, čo sa verejnosti Trieda CLA predstavila vo verzii AMG ako štvordverové kupé. Zhodné motorizácie a totožný vzhľad partií ale neznamená, že sa jedná o rovnaké vozidlá. Shooting Brake je o niečo praktickejší, pretože má zjednodušený prístup do batožinového priestoru a viac miesta v kufri (505 dm³).

Mercedes-AMG CLA35 Shooting Brake 4MATIC (ročník 2020)
Výbava od AMG obsahuje nasledovné:
  • Kožené čalúnenie interiéru v štýle AMG,
  • kožený volant AMG Performance s možnosťou vybavenia poťahom DINAMICA microfibre a tlačidlami AMG;
  • AMG Performance steering wheel in DINAMICA microfibre incl. AMG steering wheel buttons
  • oceľové osvetlené prahy s logami AMG;
  • športové sedadlá AMG Performance Seat Package, prípadne vo verzii Advanced+ alebo Hight-End.
  • úprava vonkajšieho dizajnu vozidla;
  • úprava charakteristiky motora a jazdných vlastností.
Mercedes-AMG CLA35 Shooting Brake 4MATIC (ročník 2020)

Funkcia AMG Dynamic Select umožňuje prepínať jazdné režimy počas jazdy, vodič má na výber z módov Slippery, Comfort, Sport, Sport + a Individual. ESP má tri režimy funkčnosti, v základnom režime zasahuje iba vtedy, ak je ohrozená stabilita vozidla, v režimoch ESP Sport Handling upravuje svoju aktivitu v prospech športovej jazdy (umožňuje drift) a k dispozícii je tiež tlačidlo ESP OFF.

Mercedes-AMG CLA35 Shooting Brake 4MATIC (ročník 2020)

Čo znamená motorizácia AMG CLA35 4MATIC?

Pod prednou kapotou automobilu pracuje 2-litrový benzínový štvorvalec vychádzajúci z motora M260 v novej Triede A. Maximálny krútiaci moment upraveného motora je 400 Nm, tie sú dostupné od 3 000 ot./min a podľa slov výrobcu má skvelú odozvu a emócie budiaci zvuk.

Maximálny výkon motora je 225 kW (306 k), agregát je konfigurovaný s automatickou dvojspojkou AMG SPEEDSHIFT DCT 7G.

Erik Stríž
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie