Dizajnéri končia s tradičným návrhom áut. Ceruzke a skicám je zrejme koniec.

Automobilový priemysel čelí jednej z najväčších zmien od čias vývoja výrobnej linky.
Vydané  Text: 
„Automobilový priemysel čelí jednej z najväčších zmien od čias vývoja výrobnej linky,” tvrdí Tim McDonough, zástupca Unity Technologies. Americká spoločnosť, ktorá je známa vytváraním platforiem používaných v počítačových hrách, už niekoľko rokov ochotne poskytuje svoje nástroje výrobcom automobilov. Výsledky tejto spolupráce spôsobia revolúciu v mnohých oblastiach – od dizajnu až po predaj automobilov. Hoci oddelenie zodpovedné za motorizáciu vzniklo v Unity Technologies iba v máji uplynulého roku, spolupracuje s automobilovými značkami už viac ako tri roky. Unity má čo ponúknuť. 3D platforma vyvinutá americkou spoločnosťou je základom mnohých špičkových hier vytvorených pre rôzne zariadenia – počítače, hracie konzoly a mobilné zariadenia. Spoločnosť investuje značné prostriedky do rozvoja rozšírenej reality (AR) a virtuálnej reality (VR) a tieto nachádzajú mnoho spôsobov využitia aj v automobilovom priemysle.
### Najväčšie značky hovoria áno Potenciál produktov vyvinutých americkou spoločnosťou si uvedomili najväčší výrobcovia automobilov, ako sú Toyota, Lexus, Volkswagen, Audi a Volvo. ,,V Toyote využívame Unity na vývoj nástrojov VR a AR na zlepšenie výkonu a kvality štýlového dizajnu, technických komponentov automobilov, ale aj na školenia zamestnancov,” vysvetľuje Koichi Kayano, projektový manažér oddelenia Operation Improvement Department Toyota.
### Sila Unity Riešenia vyvinuté spoločnosťou Unity Technologies umožňujú vytvoriť virtuálne prostredie pre autonómne autá a ich testovanie bez nutnosti použiť vozovku. Využívanie virtuálnej reality umožňuje tiež automobilke školiť pracovníkov továrne a mechanikov. Pomocou okuliarov zobrazujúcich virtuálnu realitu sa môžu neskúsení pracovníci naučiť opraviť, alebo zložiť auto v bezpečných podmienkach, bez vytvárania zbytočných nákladov.
### Virtuálny Lexus ako skutočný Veľký potenciál má platforma aj v oblasti marketingu a dizajnu vozidiel. Prvým vozidlom, na ktorom testovali marketingové možnosti Unity a virtuálnej reality, bol Lexus LC 500. Kompletný 3D model, ktorý vytvorila agentúra Team One, zahŕňal dokonca aj pohonný systém, podvozok a konštrukčné prvky auta. Dizajnérom sa podarilo reprodukovať aj najmenšie detaily športového Lexusu, ako sú spoje karosérie, odtieň laku či textúra čalúnenia. Model, ktorý vytvorili, umožňoval zmeniť farbu laku, čalúnenie interiéru alebo vzor ráfikov, či dokonca si sadnúť do virtuálneho auta. „Pracujem v automobilovom priemysle už 15 rokov a to, čo som videl za posledný polrok, ma presvedčilo, že prichádza revolúcia,” povedal neskôr David Telfer, manažér oddelenia digitálneho marketingu v Lexuse. „Model Unity naozaj zmenil náš pohľad na marketing”, dodal. Navyše spoločnosť minulý rok predstavila konfigurátor nového crossoveru Lexus UX. Nástroj umožňuje prezerať si auto na ulici, zmeniť farbu laku alebo verziu výbavy a dokonca skontrolovať prevádzku niektorých prvkov vo vnútri vozidla, napríklad centrálneho displeja. Konfigurátor je vybavený aj analytickými nástrojmi, ktoré sledujú správanie používateľov.
### Ideálne pre predajcov Využívanie virtuálnej reality v konfigurátoroch automobilov je čoraz obľúbenejšie. Spoločnosť Rewind v spolupráci s HP a Intelom vytvorila nástroj Salesdrive, ktorý umožňuje vytvoriť v reálnom čase virtuálny 3D model nového auta. Predajca tak môže zákazníkom vytvoriť individuálnu prezentáciu a postupne pridávať požadované vybavenie, ako napríklad strešné nosiče. Vďaka Salesdrive je takisto možné vidieť, koľko miesta zaberie v kufri detský kočík, alebo ako vyzerá zadné sedadlo po inštalácii detskej sedačky.
### Možnosti v projektovaní vozidiel Riešenia, ktoré ponúka Unity, odštartujú revolúciu aj v projektovaní automobilov. „Vďaka technológii real-time 3D budú môcť dizajnéri automobilov konať rýchlosťou myšlienky. Meniť, modifikovať svoje modely a vidieť tieto zmeny v reálnom čase,” vysvetľuje Clive Downie, marketingový riaditeľ v Unity Technologies. Vďaka platforme môžu navyše inžinieri kontrolovať aj to, ako bude interiér auta vidieť jeho používateľ. Dizajnér môže auto naprojektovať, potom si dať okuliare VR a prostredníctvom nich obísť auto dookola alebo sedieť na sedadle vodiča. „Kedysi tento proces vyzeral takto – prvotný nápad, séria skíc a tak ďalej, až do definitívnej podoby auta. V súčasnosti sa všetko deje v jednej chvíli. Blížime sa k optimálnej situácii, v ktorej budeme môcť využívať Unity na vytvorenie auta od začiatku až do konca,” dodáva Beau Cameron z Immersive Reality Studio Lead v Team One.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.