Aktuality

Toyota si postavila vlastný Nürburgring! Vyrovná sa tomu nemeckému?

Každé nové auto prejde pred spustením výroby ťažkým testovacím obdobím v rôznych podmienkach. Zamaskované prototypy pritom môžeme bežne stretávať aj na rôznych závodných okruhoch, kde technici ladia podvozok pripravovanej novinky. Všeobecne najzaujímavejším miestom na testovanie je pritom preslávený nemecký okruh Nürburgring, ktorý je zasadený do jedinečného prostredia, aké dokáže výrobcom ponúknuť len máloktorý iný polygón na svete.

Napriek tomu, že ide o veľmi zaujímavú trať na testovanie budúcich modelov, samotnú prácu častokrát komplikuje prítomnosť iných osobných áut na okruhu, obmedzený harmonogram či veľká pravdepodobnosť zachytenia novinky miestnymi fotografmi. Aj preto je pre niektoré automobilky efektívnejšie, keď si postavia vlastný polygón blízko svojho vývojového centra.

Okruh Toyota Polygón

Toyota sa preto rozhodla postaviť úplne nové testovacie centrum blízko svojho domáceho mesta Tojota v prefektúre Aiči. Polygon Toyota Technical Center Shimoyama má rozlohu 650,8 hektára a zahŕňa špecializované trate pre testovanie najrôznejších disciplín, nechýba tu ani dlhá rovinka pre testovanie maximálnej rýchlosti vozidiel či okruh s dĺžkou 5,3 kilometra. Práve na spomínanom okruhu sa mala Toyota inšpirovať mnohými svetovými traťami a zákrutami, ktoré čiastočne zreplikovala pre svoj nový polygón. Vynechané neboli ani niektoré časti „severnej slučky“ Nürburgringu. Zaujímavosťou tiež je, že terén v okolí nového polygónu sa až nápadné podobá na ten v okolí nemeckej trate.

K otvoreniu nového polygónu sa vyjadril aj samotný prezident automobilky Akio Toyoda: "S replikovaním najrôznejších jazdných podmienok na novom skúšobnom polygóne máme v pláne naďalej dôkladne testovať a vyvíjať vozidlá, ktoré budú definíciou zábavy za volantom," uviedol Toyoda. Toyota Technical Center Shimoyama začne v plnej prevádzke fungovať až pod dokončení v roku 2023.

Peter Orosz
Ak čítate tento text, tak som vás buď veľmi dobre rozosmial, alebo poriadne naštval. To ma teší, pretože automobily sú aj o subjektívnych pocitoch a emóciách, ktoré sa nebojím prezentovať. Bezduché parafrázy tlačových správ budete musieť hľadať niekde inde.
Okrem znižovania amortizačnej hodnoty mojej klávesnice písaním článkov, venujem svoju pozornosť aj amatérskemu filmu a cestovaniu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie