Toyota si postavila vlastný Nürburgring! Vyrovná sa tomu nemeckému?

Každé nové auto prejde pred spustením výroby ťažkým testovacím obdobím v rôznych podmienkach. Zamaskované prototypy pritom môžeme bežne stretávať aj na rôznych závodných okruhoch, kde technici ladia podvozok pripravovanej novinky. **Všeobecne najzaujímavejším miestom na testovanie je pritom preslávený nemecký okruh Nürburgring, ktorý je zasadený do jedinečného prostredia,** aké dokáže výrobcom ponúknuť len máloktorý iný polygón na… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Každé nové auto prejde pred spustením výroby ťažkým testovacím obdobím v rôznych podmienkach. Zamaskované prototypy pritom môžeme bežne stretávať aj na rôznych závodných okruhoch, kde technici ladia podvozok pripravovanej novinky. **Všeobecne najzaujímavejším miestom na testovanie je pritom preslávený nemecký okruh Nürburgring, ktorý je zasadený do jedinečného prostredia,** aké dokáže výrobcom ponúknuť len máloktorý iný polygón na svete. Napriek tomu, že ide o veľmi zaujímavú trať na testovanie budúcich modelov, samotnú prácu častokrát komplikuje prítomnosť iných osobných áut na okruhu, obmedzený harmonogram či veľká pravdepodobnosť zachytenia novinky miestnymi fotografmi. **Aj preto je pre niektoré automobilky efektívnejšie, keď si postavia vlastný polygón blízko svojho vývojového centra.**
Toyota sa preto rozhodla postaviť úplne nové testovacie centrum blízko svojho domáceho mesta Tojota v prefektúre Aiči. **Polygon Toyota Technical Center Shimoyama má rozlohu 650,8 hektára a zahŕňa špecializované trate pre testovanie najrôznejších disciplín,** nechýba tu ani dlhá rovinka pre testovanie maximálnej rýchlosti vozidiel či okruh s dĺžkou 5,3 kilometra. Práve na spomínanom okruhu sa mala Toyota inšpirovať mnohými svetovými traťami a zákrutami, ktoré čiastočne zreplikovala pre svoj nový polygón. **Vynechané neboli ani niektoré časti „severnej slučky“ Nürburgringu.** Zaujímavosťou tiež je, že terén v okolí nového polygónu sa až nápadné podobá na ten v okolí nemeckej trate. K otvoreniu nového polygónu sa vyjadril aj samotný prezident automobilky Akio Toyoda: „S replikovaním najrôznejších jazdných podmienok na novom skúšobnom polygóne **máme v pláne naďalej dôkladne testovať a vyvíjať vozidlá, ktoré budú definíciou zábavy za volantom,“** uviedol Toyoda. Toyota Technical Center Shimoyama začne v plnej prevádzke fungovať až pod dokončení v roku 2023.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku

  • Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.

     Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu.  Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.