Aktuality

Toyota si postavila vlastný Nürburgring! Vyrovná sa tomu nemeckému?

Každé nové auto prejde pred spustením výroby ťažkým testovacím obdobím v rôznych podmienkach. Zamaskované prototypy pritom môžeme bežne stretávať aj na rôznych závodných okruhoch, kde technici ladia podvozok pripravovanej novinky. Všeobecne najzaujímavejším miestom na testovanie je pritom preslávený nemecký okruh Nürburgring, ktorý je zasadený do jedinečného prostredia, aké dokáže výrobcom ponúknuť len máloktorý iný polygón na svete.

Napriek tomu, že ide o veľmi zaujímavú trať na testovanie budúcich modelov, samotnú prácu častokrát komplikuje prítomnosť iných osobných áut na okruhu, obmedzený harmonogram či veľká pravdepodobnosť zachytenia novinky miestnymi fotografmi. Aj preto je pre niektoré automobilky efektívnejšie, keď si postavia vlastný polygón blízko svojho vývojového centra.

Okruh Toyota Polygón

Toyota sa preto rozhodla postaviť úplne nové testovacie centrum blízko svojho domáceho mesta Tojota v prefektúre Aiči. Polygon Toyota Technical Center Shimoyama má rozlohu 650,8 hektára a zahŕňa špecializované trate pre testovanie najrôznejších disciplín, nechýba tu ani dlhá rovinka pre testovanie maximálnej rýchlosti vozidiel či okruh s dĺžkou 5,3 kilometra. Práve na spomínanom okruhu sa mala Toyota inšpirovať mnohými svetovými traťami a zákrutami, ktoré čiastočne zreplikovala pre svoj nový polygón. Vynechané neboli ani niektoré časti „severnej slučky“ Nürburgringu. Zaujímavosťou tiež je, že terén v okolí nového polygónu sa až nápadné podobá na ten v okolí nemeckej trate.

K otvoreniu nového polygónu sa vyjadril aj samotný prezident automobilky Akio Toyoda: "S replikovaním najrôznejších jazdných podmienok na novom skúšobnom polygóne máme v pláne naďalej dôkladne testovať a vyvíjať vozidlá, ktoré budú definíciou zábavy za volantom," uviedol Toyoda. Toyota Technical Center Shimoyama začne v plnej prevádzke fungovať až pod dokončení v roku 2023.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Škoda Octavia Combi Ambition 2.0 TDI (foto: Tomáš Kelement)
Testy

Test Škoda Octavia Combi 2.0 TDI: Vzorný zamestnanec

Keď z jedného modelového radu predáte za 24 rokov viac ako 7 miliónov vozidiel z troch generácií, možno bez akýchkoľvek okolkov hovoriť o úspechu. Štvrtá generácia Octavie, ktorá prichádza na náš trh, má latku nastavenú naozaj vysoko. Dokáže ju preskočiť? Zisťovali sme so základným naftovým motorom.