Nové Subaru Outback oficiálne! Pod kapotou má až 260 koní:

Japonci zavítali na autosalón do New Yorku so šiestou generáciou populárneho Subaru Outback. Tento praktický kríženec patrí k najobľúbenejším modelom značky aj u nás, v minulom roku si ho totiž vybralo takmer 30 % zákazníkov Subaru. Tradičných fanúšikov značky poteší najmä tým, že novo predstavený model si aj naďalej zachováva všetky vyhľadávané prvky predchodcu, **vrátane symetrického pohonu všetkých štyroch… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Japonci zavítali na autosalón do New Yorku so šiestou generáciou populárneho Subaru Outback. Tento praktický kríženec patrí k najobľúbenejším modelom značky aj u nás, v minulom roku si ho totiž vybralo takmer 30 % zákazníkov Subaru. Tradičných fanúšikov značky poteší najmä tým, že novo predstavený model si aj naďalej zachováva všetky vyhľadávané prvky predchodcu, **vrátane symetrického pohonu všetkých štyroch kolies, špičkových asistenčných systémov či výbornej priestorovej ponuky na palube.**
Pri šiestej generácii sa Japonci rozhodli reagovať na kritiku zákazníkov, ktorá bola v minulosti namierená na vzhľad interiéru či menej výkonné motorizácie. Subaru Outback totiž nemožno označiť za lacné auto, no interiér ani parametre výkonu v minulosti úplne nezodpovedali nastavenej cenníkovej cene. Podarilo sa to japonskej automobilka napraviť? Palubná doska po novom pôsobí oveľa hodnotnejším dojmom, všadeprítomné sú kvalitné materiály či nové dekoračné prvky. **Nový je tiež multimediálny systém s vertikálnou orientáciou 11,6“ stredového displeja.** Napriek viditeľnej digitalizácii musíme Outback pochváliť za ponechanie základných fyzických tlačidiel na ovládanie hlasitosti či teploty klimatizácie. Éra poctivých analógových prístrojov pokračuje aj v kaplnke prístrojov, kde nájdeme ručičkový rýchlomer a otáčkomer.
Pod kapotou sa objavuje atmosférický štvorvalec o objeme 2,5 litra s výkonom 136 kW a krútiacim momentom 239 Nm. Novinkou je silnejší 2,4-litrový prepĺňaný benzínový motor s veľmi zaujímavým výkonom až 194 kW (260 k) a krútiacim momentom 376 Nm. Všetky spomínané jednotky sú štandardne vybavené CVT prevodovkou Lineartronic. Radosť z výkonného motora pod kapotou nového Subaru však môže veľmi rýchlo pokaziť informácia o tom, že ide o parametre modelov pre americký trh. **Oficiálne údaje k európskej verzii ešte neboli zverejnené, no pre prísnejšie emisné normy sa silnejší agregát s najväčšou pravdepodobnosťou na starý kontinent zrejme vôbec nedostane.** Očakávame skôr príchod hybridnej verzie s technikou od partnerskej automobilky Toyota. Novinka je postavená na upravenej globálnej platforme Subaru, ktorá prináša až 70 % zvýšenie torznej tuhosti karosérie. Okrem toho automobilka deklaruje až o 40 % lepšiu absorpciu energie pri čelnom alebo bočnom náraze. **Štandardne môžete očakávať asistenčné systémy známe pod značkou EyeSight s monitorovaním pruhov a adaptívnym tempomatom.** Dátum uvedenia novej generácie na európsky trh nie je známy. S najväčšou pravdepodobnosťou dôjde k zverejneniu ďalších informácií v priebehu najbližších mesiacov.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »