Nové Subaru Outback oficiálne! Pod kapotou má až 260 koní:

Japonci zavítali na autosalón do New Yorku so šiestou generáciou populárneho Subaru Outback. Tento praktický kríženec patrí k najobľúbenejším modelom značky aj u nás, v minulom roku si ho totiž vybralo takmer 30 % zákazníkov Subaru. Tradičných fanúšikov značky poteší najmä tým, že novo predstavený model si aj naďalej zachováva všetky vyhľadávané prvky predchodcu, **vrátane symetrického pohonu všetkých štyroch… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Japonci zavítali na autosalón do New Yorku so šiestou generáciou populárneho Subaru Outback. Tento praktický kríženec patrí k najobľúbenejším modelom značky aj u nás, v minulom roku si ho totiž vybralo takmer 30 % zákazníkov Subaru. Tradičných fanúšikov značky poteší najmä tým, že novo predstavený model si aj naďalej zachováva všetky vyhľadávané prvky predchodcu, **vrátane symetrického pohonu všetkých štyroch kolies, špičkových asistenčných systémov či výbornej priestorovej ponuky na palube.**
Pri šiestej generácii sa Japonci rozhodli reagovať na kritiku zákazníkov, ktorá bola v minulosti namierená na vzhľad interiéru či menej výkonné motorizácie. Subaru Outback totiž nemožno označiť za lacné auto, no interiér ani parametre výkonu v minulosti úplne nezodpovedali nastavenej cenníkovej cene. Podarilo sa to japonskej automobilka napraviť? Palubná doska po novom pôsobí oveľa hodnotnejším dojmom, všadeprítomné sú kvalitné materiály či nové dekoračné prvky. **Nový je tiež multimediálny systém s vertikálnou orientáciou 11,6“ stredového displeja.** Napriek viditeľnej digitalizácii musíme Outback pochváliť za ponechanie základných fyzických tlačidiel na ovládanie hlasitosti či teploty klimatizácie. Éra poctivých analógových prístrojov pokračuje aj v kaplnke prístrojov, kde nájdeme ručičkový rýchlomer a otáčkomer.
Pod kapotou sa objavuje atmosférický štvorvalec o objeme 2,5 litra s výkonom 136 kW a krútiacim momentom 239 Nm. Novinkou je silnejší 2,4-litrový prepĺňaný benzínový motor s veľmi zaujímavým výkonom až 194 kW (260 k) a krútiacim momentom 376 Nm. Všetky spomínané jednotky sú štandardne vybavené CVT prevodovkou Lineartronic. Radosť z výkonného motora pod kapotou nového Subaru však môže veľmi rýchlo pokaziť informácia o tom, že ide o parametre modelov pre americký trh. **Oficiálne údaje k európskej verzii ešte neboli zverejnené, no pre prísnejšie emisné normy sa silnejší agregát s najväčšou pravdepodobnosťou na starý kontinent zrejme vôbec nedostane.** Očakávame skôr príchod hybridnej verzie s technikou od partnerskej automobilky Toyota. Novinka je postavená na upravenej globálnej platforme Subaru, ktorá prináša až 70 % zvýšenie torznej tuhosti karosérie. Okrem toho automobilka deklaruje až o 40 % lepšiu absorpciu energie pri čelnom alebo bočnom náraze. **Štandardne môžete očakávať asistenčné systémy známe pod značkou EyeSight s monitorovaním pruhov a adaptívnym tempomatom.** Dátum uvedenia novej generácie na európsky trh nie je známy. S najväčšou pravdepodobnosťou dôjde k zverejneniu ďalších informácií v priebehu najbližších mesiacov.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.