Čo si o Hyundai i30 Fastback myslia ľudia? Pýtali sme sa a vy ste odpovedali

Podnikateľ, kamionista, otec na materskej dovolenke, mama s dcérou či profesionálny vojak. Rôzni ľudia, rôzne názory na i30 Fastback.
Vydané  Text: 
My, odborní motoristickí novinári, sa na autá pozeráme s nadhľadom. Keď sa každý týždeň vozíte v inom aute, pretože každá značka chce poznať váš názor na vlastné modely, začnete byť rozmaznaným a kritickým vodičom, ktorý sa na auto pozerá len ako na ďalšie vozidlo na štyroch kolesách. Preto je nanajvýš vhodné, keď do našej práce vstupujú naši čitatelia, fanúšikovia a prezradia nám svoj názor na automobily. Zvyčajne sme s čitateľmi v kontakte prostredníctvom komentárov na webe a Facebooku, tentokrát sme však zašli ešte ďalej. Auto, konkrétne Hyundai i30 Fastback, sme priniesli priamo za vami – k našim fanúšikom a pýtali sme sa na váš názor podložený skúsenosťou. Ešte predtým, ako sprostredkujeme názory čitateľov, sa oboznámime s tým, aké výbavy dnes Hyundai i30 Fastback ponúka, čo obsahujú a s akými motormi a prevodovkami si ho môžete zadovážiť. Vedeli ste napríklad to, že i30 Fastback N nie je obyčajným stupňom výbavy, ale úplne samostatným modelom výrobcu s vlastným konfigurátorom?

Vyberte najkrajšiu Miss Drive a vyhrajte Hyundai i30 Fastback! Súťaž sa čoskoro uzatvára!

Autoviny.sk a auto motor a šport sú hrdými mediálnymi partnermi súťaže Miss Drive 2019.

[GALLERY id=29840] ### Aké verzie i30 Fastback si dnes môžete zadovážiť? #### Úrovne výbavy a ich technika Hyundai i30 Fastback si dnes môžete zadovážiť v piatich úrovniach výbavy. Verzia i30 Fastback N je samostatným modelom, pretože má dôsledné športové vyladenie a skúsenosť s ním je zásadným spôsobom odlišná od „civilnej“ verzie. Pokiaľ uvažujeme nad konvenčným i30 Fastbackom, máme na výber z úrovní výbav **Comfort, Family, Style, N Line a N Line+**. K dispozícii sú potom aj doplnkové pakety a balíčky vylepšení. Základná výbava **Comfort** ponúka veľmi veľa, napríklad disky z ľahkých zliatin, hmlovky, predné svetlomety s prisvecovaním do zákrut, LED denné svetlá s funkciou parkovacích svetiel, dojazdovú rezervu, asistent pre rozjazd do kopca HAC, systém autonómneho núdzového brzdenia AEB a varovania pred čelným nárazom FCWS, sledovanie únavy vodiča DAA, tempomat, Bluetooth, automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu LKAS, manuálna 2-zónovú klimatizáciu, dokonca aj vyhrievanie predných sedadiel a zadné parkovacie senzory!
Možno si poviete, že viac predsa ani nepotrebujete. Lenže vo výbave **Family** v hodnote tisíc eur dostanete aj prístrojovú dosku Supervision s 4,2” farebným displejom, fixačnú sieť do kufra, automatickú klimatizáciu, zadné i predné parkovacie senzory, zadnú cúvaciu kameru a tiež rádio s 5″ farebným displejom.
V top výbave **Style** za doplatok 3 700 eur dostane okrem uvedeného už aj FULL LED svetlomety, sledovanie dopravných značiek, výduchy ventilácie pre zadné sedadlá, Smart Pack (inteligentný kľúč so štartovacím tlačidlom, alarm, imobilizér, kľučky s osvetlením, dažďový senzor), bezdrôtové nabíjanie mobilu či navigáciu s 8″ farebným displejom a služby Apple CarPlay/Android Auto/TomTom Live.
Výbavy **N Line a N Line+** kombinujú technologickú výbavu s estetickými doplnkami, ktoré vychádzajú zo športového modelu i30 Fastback N. N LINE body kit pozostáva z predného a zadného športového nárazníka, zadného difúzora a dvojitej koncovky výfuku.
#### Motory a prevodovky Elegantný liftback sa predáva s tromi motormi, nachádzame medzi nimi zážihové i vznetové agregáty. Naftové portfólio je zastúpené známym motorom 1.6 CRDi s max. výkonom 100 kW. Benzínové motory ponúkajú zdvihové objemy 1,0 a 1,4 litra, v prvom prípade sa jedná o trojvalec. Sú to motory s turbom, vo výbave Style však už trojvalec 1,0 T-GDi k dispozícii nie je. 7-stupňová dvojspojková automatická prevodovka DCT s DRIVE MODE (volič jazdných režimov) je na výber len s motormi 1,4 T-GDi a 1,6 CRDi. * 1,0 T-GDi 88 kW (120 k) * 1,4 T-GDi 103 kW (140 k) * 1.6 CRDi 100 kW (134 k) Pre úplnosť dodávame, že Hyundai i30 Fastback N sa predáva s úplne inými motormi: v ponuke sú benzínové agregáty 2,0 T-GDi N s max. výkonom 184 kW (~250 k) a vrcholový 2,0 T-GDi N Performance s maximálnym výkonom až 202 kW (~271 k). Vo variante N Performance je odporúčaná cena od Hyundaiu 30 990 €.
### Názory čitateľov Vybrali sme z vás tých, ktorí zareagovali na výzvu uverejnenú na našom facebookovom profile Auto motor a šport Slovensko. Za vybranými čitateľmi sme vyrazili, zverili sme im auto na krátku jazdu a zaujímali nás odpovede na dve otázky: **Ako sa vám auto páči** a **Ako sa vám s autom jazdilo**. #### Ingrid Šteisová a Sandra Šteisová (Bratislava)
Mama s dcérou patria medzi fanúšičky značky Hyundai. Obe jazdia na automobiloch tejto značky. Mama na Santa Fe, dcéra na i20. A čo sa im páčilo na našom Hyundai i30 Fastback? Mama Ingrid zo stránky dizajnu ocenila najmä zadnú časť, predná ju až tak veľmi neoslovila. Dcéra Sandra s jej vzhľadom nemala problém, navyše bola jej srdcu blízka aj belasá farba karosérie. Obom sa však svorne nepáčilo malé zadné okno, cez ktoré nemali dobrý výhľad z vozidla. Interiér sa mame zdal trochu fádny, bez ozdobných prvkov. Jazda obe dámy nadchla. Ingrid prekvapil rýchly a výrazný nástup brzdného účinku, na ktorý zo svojho Santa Fe nebola zvyknutá. Sandra zase rýchlo pochopila, že automatická prevodovka nie je strašiak a na jazdenie s ňou si rýchlo privykla. Obe sa svorne zhodli, že dynamika pozitívne prekonala ich očakávania. Zo svojich vozidiel sú zvyknuté na pomalšie reakcie. #### Martin Mikula (Nitra) Stavebný podnikateľ
Martin Mikula je otcom dvoch detí, takže veľký vnútorný priestor je pre neho podstatný, ako aj batožinový priestor. Jazdí na VW Passat a zaujímalo ho, kam sa Hyundai posunul kvalitou svojich vozidiel. „Dizajnovo vozidlu nič nevytýkam, zaráža ma veľkosť zadného okna, z ktorého som málo videl do okolia. Interiér hodnotím pozitívne ako priestranný a pohodlný, páčilo sa mi spracovanie samostatne stojacej obrazovky v strede palubnej dosky. Jazda s automatickou prevodovkou po pár metroch nebola problém, aj keď som zo zvyku reflexívne párkrát chcel použiť ľavú nohu na stláčanie spojky. Vždy som sa však spamätal. Ak interiér hodnotím ako pohodlný, tak jazda je komfortná a dostatočne živá.“ #### Milan Hromada (Zvolen) Profesionálny vojak
Milan Hromada je majiteľom Hyundaia a zaujímalo ho, či auto tak dobre jazdí, ako vyzerá. Jeho každodenné cesty medzi zvolenským domovom a nitrianskym zamestnaním si vyžadujú dostatočne živé a priestranné vozidlo, pretože cestuje aj s ďalšími kolegami. „Hyundai i30 Fastback sa mi páči zvonka aj znútra. Zaujalo ma spracovanie palubného počítača a prepínanie medzi jednotlivými údajmi. Prekvapený som z priestoru na zadných sedadlách, ktorý je na moje potreby dostatočne veľký. Výhľad dozadu cez malé zadné okno je ako z tanku.Jazda cez trať pretekov do vrchu na Ostrú lúku dokáže stúpaním a ostrými zákrutami preveriť autá aj jazdcov. Motor bol dostatočne pružný, aj keď prvotné stlačenie plynového pedála malo pomalšie reakcie. Radosť mi spravila dvojspojková prevodovka, s ktorou som sa dokázal rýchlo skamarátiť.“ #### Pavol Hric (Dolná Ždaňa)
Namiesto Pavla Hrica, kamionistu, ktorý okrem víkendov brázdi európske cesty, sa na našu výzvu prihlásila jeho manželka Vladimíra. Keď sme jej povedali, že sme ju vybrali na skúšobnú jazdu, prepustila sedadlo vodiča manželovi. A ten si jazdu užil. „Jazdím pokojne a rýchlosti okolo 90 km/h sú mi viac ako blízke. Spolu s manželkou sme hneď zhodnotili, že auto nemá chybu a veľmi sa nám páči. Napriek vyššej nakladacej hrane by som ho odporúčal aj svojej dcére, ktorá čaká prírastok do rodiny. Nemám problém s výhľadom dozadu, pretože som zvyknutý jazdiť podľa vonkajších spätných zrkadiel.“ „Oslovil ma motor odhlučnením aj ťahom z nízkych otáčok, čo mu dodáva dostatočnú dynamiku a udržiava ticho v interiéri. Auto sa mi tak páčilo, že by som si ho najradšej nechal.“ #### Miloš Rapáň (Nižná Korňa)
Na Kysuciach nás čakal Miloš Rapáň, ktorý má k autám naozaj veľmi blízko. Okrem toho, že sú jeho koníčkom, patrí aj medzi tých ľudí v slovenskom priemysle, ktorí ich aj vyrábajú. Konkrétne v žilinskom závode značky Kia. Preto ho vyskúšanie koncernového súrodenca veľmi zaujímalo. „Auto sa mi páči, najmä dizajn jeho zadnej časti. Výhľad cez zadné okno je však slabý. Na parkovanie odporúčam používať kameru, ktorá zlepšuje výhľad.“ „Na kysuckých zakrútených cestách sa mi jazdilo dobre, auto prechádza cez zákruty isto, dobre sa mi zžívalo aj s automatickou prevodovkou. Trochu mi chýbal výkon, pretože jazdím na silnejšom aute. Ako auto pre ľudí, ktorí nepotrebujú jazdiť športovo, by som ho však odporúčal.“ #### Marek Handzuš (Poprad)
Otec na materskej dovolenke nie je na Slovensku úplne bežný stav, preto sme sa pýtali aj na názor tohto Popradčana. S ázijskými autami má svoje skúsenosti, pretože jazdil viacero japonských vozidiel. Jeho záujem sa tak logicky zameral aj na kórejského reprezentanta. „Dizajnovo mi auto padlo do oka. Vnútri sa mi zdala čierna farba trochu fádna a bez nápadu a nevyhovoval mi výhľad cez zadné okno. Očaril ma priestor na zadných sedadlách. Auto klame telom a ponúka ho viac, ako sa mi pri prvom pohľade na karosériu zdalo. Výkonovo mi motor stačil, postrehol som mierne oneskorenie reakcií motora na stláčanie plynového pedála. Napriek tomu, že automatická prevodovka bola pre mňa novinkou, dokázal som s ňou rýchlo nájsť reč. Vyzdvihujem aj podvozok, ktorý dokázal veľmi dobre filtrovať nerovnosti slovenských ciest.“

Hlasujte za Miss Drive 2019 a vyhrajte Hyundai i30 Fastback




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »