Aktuality

Fiat sa vyhol pokutám za emisie elegantným spôsobom! Takto obišiel európske normy:

Talianska vynaliezavosť a mentalita sa nezaprela ani v tomto prípade, keď koncernu FCA hrozili pokuty za nedodržiavanie flotilových emisných limitov. Do budúceho roka budú automobilky nútené stlačiť priemerné emisie nových áut pod 95 g CO2/km. V súčasnosti však koncern FCA túto hodnotu prekračuje o takmer 30 gramov CO2/km, čo by za normálnych okolností mohlo koncern stáť niekoľko miliárd eur na pokutách za neplnenie limitov.

Fiat však našiel trhlinu v pravidlách Európskej únie, ktorá povoľuje spájanie viacerých výrobcov, ktorých vozidlá budú použité pri počítaní priemerných emisií. To v preklade znamená, že jednotlivé automobilky sa môžu spájať za účelom znižovania emisného priemeru všetkých vozidiel. Koncern Fiat Chrysler sa tak v rýchlosti dohodol so spoločnosťou Tesla na tom, že jej elektromobily s nulovými emisiami budú môcť byť započítané do spoločnej európskej flotily vozidiel. To im pomôže splniť nové emisné normy EÚ, čím sa vyhnú miliardovým pokutám.

Hlasujte za Miss Drive 2019 a vyhrajte Hyundai i30 Fastback

Peter Orosz
Ak čítate tento text, tak som vás buď veľmi dobre rozosmial, alebo poriadne naštval. To ma teší, pretože automobily sú aj o subjektívnych pocitoch a emóciách, ktoré sa nebojím prezentovať. Bezduché parafrázy tlačových správ budete musieť hľadať niekde inde.
Okrem znižovania amortizačnej hodnoty mojej klávesnice písaním článkov, venujem svoju pozornosť aj amatérskemu filmu a cestovaniu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

POROVNÁVACÍ TEST: Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Kia Rio 1.4 D-CVVT

Či chceme, alebo nie, bola to práve prvá generácia Škody Fabia, ktorá posunula kategóriu malých hatchbackov do role rodinných automobilov. Tento posun vyvolal ohlasy na opačnej strane a mnohí konkurenti reagovali. No najväčší záujem na ukrojení podielu majú, samozrejme, kórejské automobilky. Ako obstojí Škoda Fabia 1,0 TSI v porovnaní s Kiou Rio 1,4 D-CVVT?