Aktuality

Nová Kia Niro: čo sa vlastne zmenilo?

KIA síce tento mesiac neukázala novú generáciu populárneho crossoveru Niro, ale dopriala mu balíček modernizácií, ktoré ho robia opäť o niečo atraktívnejším. Možno si poviete, že to ani nebolo potrebné, veď Niro je pekné a dizajnovo aktuálne a skutočnosť, že je piaty najpredávanejší model značky v roku 2018, hovorí sám za seba. Väčšie či menšie inovácie sú ale nakoniec viditeľné už na prvý pohľad.

Od začiatku predaja v roku 2016 sa celosvetovo predalo vyše 270 000 modelov Niro, z toho viac ako 100 000 kusov v Európe. V roku 2018 jeho predaje narástli o 33 % na 45 255 kusov, z toho bolo 34 642 hybridov a 9 951 plug-in hybridov. Rad Niro sa na konci roka 2018 rozšíril uvedením plne elektrického modelu e-Niro.

Predaj vylepšených modelov Kia Niro Hybrid a Niro Plug-in Hybrid sa v Európe začne počas druhého štvrťroka 2019. Ako jediný z hybridov v Európe sa model Niro štandardne predáva so zárukou spoločnosti Kia na 7 rokov alebo 150 000 kilometrov.


Nová KIA Niro (e-Niro) 2019

Crossover Niro si aj naďalej zachováva svoj charakter a kľúčový dizajn. Zachováva kultovú mriežku chladiča v štýle „tigrieho nosa“, ale nové nárazníky mu vpredu a vzadu dodávajú o niečo viac sebavedomia. Projektorové svetlomety boli prerobené v duchu unikátneho dizajnu „kocky ľadu“, na výber tiež Niro ponúkne Full LED svetlomety.

Nové LED svetlomety vzadu majú modernejší svetelný podpis, v rohoch zadného nárazníka nachádzame nové reflektorové svetlá a zadné hmlové svetlá.

Inovácie v interiéri

V interiéri Kia zaviedla niekoľko vizuálnych a materiálových vylepšení, ktoré vytvárajú luxusnejšiu atmosféru a pozdvihujú kvalitu kabíny.

Horná časť prístrojovej dosky má mäkkú povrchovú úpravu s vysoko kvalitným poťahom, prístrojová doska a panel prístrojov majú novú lesklú čiernu úpravu so striebornými detailmi alebo detailmi z lešteného chrómu. Kia tiež zavádza voliteľný nový 10,25-palcový širokouhlý TFT-LCD displej hlavnej obrazovky a pre vodiča 7,0-palcový prístrojový panel TFT Supervision.

Niro je štandardne vybavené informačno-zábavným systémom s 8,0-palcovou dotykovou obrazovkou a 4,2-palcovou prístrojovou kompasnicou.

Nová KIA Niro (e-Niro) 2019

Kia teraz vybavuje nové modely Niro Hybrid a Plug-in Hybrid novou elektronickou parkovacou brzdou spolu s väčšími zadnými brzdami, aby sa zlepšila schopnosť brzdenia vo všetkých podmienkach.

Vodičov nepochybne zaujme zavedenie radenia rýchlosti pomocou páčok pod volantom. Oba modely Niro (Hybrid aj Plug-in Hybrid) sú vybavené 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a nie CVT prevodovkami, ktoré často nachádzame v technike podobných modelov.

Nová KIA Niro (e-Niro) 2019

Telematický systém UVO

Nový systém UVO juhokórejská automobilka odprezentovala na ženevskom autosalóne začiatkom tohto mesiaca. Telematická technológia UVO CONNECT je dostupná v e-Soule a modeloch Niro Hybrid a Plug-in Hybrid. Jedná sa o technológiu„spárovaného auta“ a objaví sa aj v ďalších európskych modeloch značky.

UVO CONNECT je komplexný telematický systém, zobrazuje sa na 10,25-palcovej obrazovke prostredníctvom rozhrania Kia Live. Pracuje s neustále aktualizovanými dopravnými informáciami, je teda schopný vodiča naviesť na práve takú trasu, kde je doprava plynulejšia a poukázať na dostupnosť parkovacieho miesta. Používa vlastnú kartu SIM s pripojením na internet, odkiaľ sťahuje nielen dopravné informácie, ale aj predpoveď počasia, body záujmu a podrobnosti o možnom parkovaní na ulici alebo v parkovacích domoch vrátane cien.

V prípade, že sa systém nachádza v elektromobile, prostredie systému informuje vodiča o energii v akumulátoroch, predpokladanom elektrickom dojazde, dokonca aj o dostupnosti nabíjacích staníc a kompatibilite ich pripojenia.

Prečítajte si aj:


KIA prišla s veľkou inováciou, jej autá budeme ovládať aj cez mobil

ERIK STRÍŽ


Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

VW Golf R (auto motor a šport č. 10/2022)
Testy

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?