Nová Kia Niro: čo sa vlastne zmenilo?

Piaty najpredávanejší model značky vylepšil vzhľad i techniku, pozrite sa s nami na novinky podrobnejšie.
Vydané  Text: 

KIA síce tento mesiac neukázala novú generáciu populárneho crossoveru Niro, ale dopriala mu balíček modernizácií, ktoré ho robia opäť o niečo atraktívnejším. Možno si poviete, že to ani nebolo potrebné, veď Niro je pekné a dizajnovo aktuálne a skutočnosť, že je piaty najpredávanejší model značky v roku 2018, hovorí sám za seba. Väčšie či menšie inovácie sú ale nakoniec viditeľné už na prvý pohľad. Od začiatku predaja v roku 2016 sa celosvetovo predalo vyše 270 000 modelov Niro, z toho viac ako 100 000 kusov v Európe. V roku 2018 jeho predaje narástli o 33 % na 45 255 kusov, z toho bolo 34 642 hybridov a 9 951 plug-in hybridov. Rad Niro sa na konci roka 2018 rozšíril uvedením plne elektrického modelu e-Niro. Predaj vylepšených modelov Kia Niro Hybrid a Niro Plug-in Hybrid sa v Európe začne počas druhého štvrťroka 2019. Ako jediný z hybridov v Európe sa model Niro štandardne predáva so zárukou spoločnosti Kia na 7 rokov alebo 150 000 kilometrov.
Crossover Niro si aj naďalej zachováva svoj charakter a kľúčový dizajn. Zachováva kultovú mriežku chladiča v štýle „tigrieho nosa“, ale nové nárazníky mu vpredu a vzadu dodávajú o niečo viac sebavedomia. Projektorové svetlomety boli prerobené v duchu unikátneho dizajnu „kocky ľadu“, na výber tiež Niro ponúkne Full LED svetlomety. Nové LED svetlomety vzadu majú modernejší svetelný podpis, v rohoch zadného nárazníka nachádzame nové reflektorové svetlá a zadné hmlové svetlá. ### Inovácie v interiéri V interiéri Kia zaviedla niekoľko vizuálnych a materiálových vylepšení, ktoré vytvárajú luxusnejšiu atmosféru a pozdvihujú kvalitu kabíny. Horná časť prístrojovej dosky má mäkkú povrchovú úpravu s vysoko kvalitným poťahom, prístrojová doska a panel prístrojov majú novú lesklú čiernu úpravu so striebornými detailmi alebo detailmi z lešteného chrómu. Kia tiež zavádza voliteľný nový 10,25-palcový širokouhlý TFT-LCD displej hlavnej obrazovky a pre vodiča 7,0-palcový prístrojový panel TFT Supervision. Niro je štandardne vybavené informačno-zábavným systémom s 8,0-palcovou dotykovou obrazovkou a 4,2-palcovou prístrojovou kompasnicou.
Kia teraz vybavuje nové modely Niro Hybrid a Plug-in Hybrid novou elektronickou parkovacou brzdou spolu s väčšími zadnými brzdami, aby sa zlepšila schopnosť brzdenia vo všetkých podmienkach. Vodičov nepochybne zaujme zavedenie radenia rýchlosti pomocou páčok pod volantom. Oba modely Niro (Hybrid aj Plug-in Hybrid) sú vybavené 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a nie CVT prevodovkami, ktoré často nachádzame v technike podobných modelov.
### Telematický systém UVO Nový systém UVO juhokórejská automobilka odprezentovala na ženevskom autosalóne začiatkom tohto mesiaca. Telematická technológia UVO CONNECT je dostupná v e-Soule a modeloch Niro Hybrid a Plug-in Hybrid. Jedná sa o technológiu„spárovaného auta“ a objaví sa aj v ďalších európskych modeloch značky. UVO CONNECT je komplexný telematický systém, zobrazuje sa na 10,25-palcovej obrazovke prostredníctvom rozhrania Kia Live. Pracuje s neustále aktualizovanými dopravnými informáciami, je teda schopný vodiča naviesť na práve takú trasu, kde je doprava plynulejšia a poukázať na dostupnosť parkovacieho miesta. Používa vlastnú kartu SIM s pripojením na internet, odkiaľ sťahuje nielen dopravné informácie, ale aj predpoveď počasia, body záujmu a podrobnosti o možnom parkovaní na ulici alebo v parkovacích domoch vrátane cien. V prípade, že sa systém nachádza v elektromobile, prostredie systému informuje vodiča o energii v akumulátoroch, predpokladanom elektrickom dojazde, dokonca aj o dostupnosti nabíjacích staníc a kompatibilite ich pripojenia.

KIA prišla s veľkou inováciou, jej autá budeme ovládať aj cez mobil

KIA zavádza do európskeho portfólia telematický systém UVO CONNECT. Čo nová technika dokáže a ako funguje?








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.