BMW prvýkrát ukázalo elektrickú i4 a ďalšie elektromobily

Pozrite sa na nové elektromobily BMW i4, iX3 a iNEXT.
Vydané  Text: 

Značka **BMW i** už čoskoro rozšíri svoje portfólio o nové modely. Súčasná modelová paleta pozostávajúca z mestského kompaktu i3 a superšportového hybridu i8 medzi seba príjme štvordverové kupé i4 a ďalšie dva automobily s výlučne elektrickým pohonom. Zvykli sme si, že takmer vždy, keď BMW hovorí o elektromobilite, necháva sa uniesť obrovskými plánmi, ale v praxi sledujeme iba predaj dnes už starnúcich modelov i3 a i8. Avizovaný iNEXT je nepochybne pôsobivý, ale opäť je tak ambiciózne navrhnutý, že si bude musieť vydobýjať cestu k potencionálnym zákazníkom. To, čo BMW potrebuje, sú konvenčne vyzerajúce automobily so zachovaným „mníchovským charakterom“ a pohonom, ktorý sa bude páčiť aj úradníkom v Bruseli. Preto prichádzajú elektromobily i4 a iX3. Predovšetkým i4 sa teraz stáva predmetom záujmu verejnosti, automobilka vôbec prvýkrát ukázala fotografie modelu. Žiadne počítačové vizualizácie, žiadne skice nakreslené na grafickom tablete, ale skutočné fotografie elektromobilov, ktoré sa už testujú na cestách i necestách. V tomto prípade výrobca ukazuje novinku počas testov v zimnom prostredí na severnom polárnom kruhu pri švédskom mestečku Arjeplog. Predpokladá sa, že **i4 bude nástupcom modelu 4 Gran Coupé**, medzi jeho pozitívne stránky bude patriť menej výrazný vzhľad (rozumej viac podobný konvenčným modelom výrobcu), dojazd až **600 kilometrov** a zrýchlenie z nuly na 100 km/h už za štyri sekundy. Maximálna rýchlosť elektromobilu 200 km/h by mala presvedčiť každého o tom, že jeho teritóriom budú aj diaľnice. Automobily budú využívať už **piatu generáciu elektrického pohonu BMW eDrive** a model iNEXT bude postavený na novej modulárnej platforme, s ktorou má nemecký automobilový koncern veľké plány. iNEXT má prísť na trh už o dva roky, elektrické SUV X3 už budúci rok. BMW chce mať do roku 2025 v predaji až 12 rôznych elektromobilov. Pôjde nielen o elektrifikované verzie modelov, ktoré dnes jazdia na spaľovacie motory, ale aj o samostatne vyvinuté elektromobily postavené od základu.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.