Aktuality

BMW prvýkrát ukázalo elektrickú i4 a ďalšie elektromobily

Značka BMW i už čoskoro rozšíri svoje portfólio o nové modely. Súčasná modelová paleta pozostávajúca z mestského kompaktu i3 a superšportového hybridu i8 medzi seba príjme štvordverové kupé i4 a ďalšie dva automobily s výlučne elektrickým pohonom.

Zvykli sme si, že takmer vždy, keď BMW hovorí o elektromobilite, necháva sa uniesť obrovskými plánmi, ale v praxi sledujeme iba predaj dnes už starnúcich modelov i3 a i8. Avizovaný iNEXT je nepochybne pôsobivý, ale opäť je tak ambiciózne navrhnutý, že si bude musieť vydobýjať cestu k potencionálnym zákazníkom.

To, čo BMW potrebuje, sú konvenčne vyzerajúce automobily so zachovaným „mníchovským charakterom“ a pohonom, ktorý sa bude páčiť aj úradníkom v Bruseli.

Preto prichádzajú elektromobily i4 a iX3. Predovšetkým i4 sa teraz stáva predmetom záujmu verejnosti, automobilka vôbec prvýkrát ukázala fotografie modelu. Žiadne počítačové vizualizácie, žiadne skice nakreslené na grafickom tablete, ale skutočné fotografie elektromobilov, ktoré sa už testujú na cestách i necestách. V tomto prípade výrobca ukazuje novinku počas testov v zimnom prostredí na severnom polárnom kruhu pri švédskom mestečku Arjeplog.

Predpokladá sa, že i4 bude nástupcom modelu 4 Gran Coupé, medzi jeho pozitívne stránky bude patriť menej výrazný vzhľad (rozumej viac podobný konvenčným modelom výrobcu), dojazd až 600 kilometrov a zrýchlenie z nuly na 100 km/h už za štyri sekundy. Maximálna rýchlosť elektromobilu 200 km/h by mala presvedčiť každého o tom, že jeho teritóriom budú aj diaľnice.

Automobily budú využívať už piatu generáciu elektrického pohonu BMW eDrive a model iNEXT bude postavený na novej modulárnej platforme, s ktorou má nemecký automobilový koncern veľké plány. iNEXT má prísť na trh už o dva roky, elektrické SUV X3 už budúci rok.

BMW chce mať do roku 2025 v predaji až 12 rôznych elektromobilov. Pôjde nielen o elektrifikované verzie modelov, ktoré dnes jazdia na spaľovacie motory, ale aj o samostatne vyvinuté elektromobily postavené od základu.

ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

POROVNÁVACÍ TEST: Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Kia Rio 1.4 D-CVVT

Či chceme, alebo nie, bola to práve prvá generácia Škody Fabia, ktorá posunula kategóriu malých hatchbackov do role rodinných automobilov. Tento posun vyvolal ohlasy na opačnej strane a mnohí konkurenti reagovali. No najväčší záujem na ukrojení podielu majú, samozrejme, kórejské automobilky. Ako obstojí Škoda Fabia 1,0 TSI v porovnaní s Kiou Rio 1,4 D-CVVT?