Aktuality

Mazda predstavila nové sériové SUV! Zaradí sa medzi CX-3 a CX-5:

Niekoľko týždňov pred otvorením ženevského autosalónu nás Mazda lákala na predstavenie nového SUV. Všetci si pritom naivne mysleli, že pôjde len o akýsi vizionársky koncept, nad ktorým si dvakrát zasnívane povzdychneme a mávneme rukou. Len málokto čakal, že po stiahnutí plachty uvidíme plne vyvinutý sériový model, ktorý sa o niekoľko mesiacov dostane do výroby aj na cesty.

Prekvapení ukrýva hneď niekoľko! Tým prvým je asi samotné označenie modelu CX-30, ktoré zvádza k omylom. Menej zainteresovaní motoristi si toto označenie budú mýliť s malou CX-3kou, alebo budú CX-30ku považovať za jej nástupcu. Otázkou tiež je, prečo Mazda nepoužila označenie CX-4? Uvidíme onedlho ďalšiu SUV novinku? Ale teraz späť k novému crossoveru!

Mazda CX-30 predstavenie

Po stránke dizajnu CX-30 drží zavedený jazyk Kodo, najvýraznejším prvkom sú pomerne rozmerné plastové blatníky. Novinka stojí na základe najnovšej verzie platformy Skyactiv-Vehicle Architecture, ktorú CX-30 zdieľa s klasickým modelom Mazda 3. Na dĺžku má crossover 4 395 mm, na šírku 1 795 mm, na výšku 1 540 mm a jeho rázvor je na úrovni 2 655 mm. Objem kufra je udávaných 430 litrov. Voliteľne bude k dispozícii aj elektricky ovládané veko batožinového priestoru.

Stredový panel kopíruje zavedené línie Mazdy 3 a líši sa len v detailoch. Vo výbave nového crossoveru sa nachádzajú aj posledné asistenčné a bezpečnostné systémy vrátane monitoringu stavu vodiča alebo detekcie blížiacich sa vozidiel v križovatke. So spomínanou Mazdou 3 bude novinka zdieľať aj pohonné ústrojenstvo, vrátane revolučného agregátu Skyactiv-X. Samozrejmosťou tiež bude mild-hybridný pohon s malým elektromotorom a akumulátorom na prednej náprave.

Mazda CX-30 predstavenie

Novinka bude vybavená aj posledným systémom pohonu všetkých kolies i-Activ AWD a na výber bude v závislosti na motorizáciách manuálna alebo automatická prevodovka. Okrem iného uvedie Mazda v CX-30 tiež systém GVC Plus zaisťujúci vektorovanie krútiaceho momentu pribrzďovaním vonkajších kolies v zákrute. Predpokladáme, že sa novinka dostane na náš trh najskôr koncom tohto roka, prípadne až začiatkom budúceho. Cenou sa postaví niekde medzi malú Mazdu CX-3 a väčšiu CX-5, základ by mohol začínať na úrovni 22 000 eur.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Škoda Octavia Combi Ambition 2.0 TDI (foto: Tomáš Kelement)
Testy

Test Škoda Octavia Combi 2.0 TDI: Vzorný zamestnanec

Keď z jedného modelového radu predáte za 24 rokov viac ako 7 miliónov vozidiel z troch generácií, možno bez akýchkoľvek okolkov hovoriť o úspechu. Štvrtá generácia Octavie, ktorá prichádza na náš trh, má latku nastavenú naozaj vysoko. Dokáže ju preskočiť? Zisťovali sme so základným naftovým motorom.