Aktuality

Fiat Tipo láka na bohato vybavenú verziu Italia. Má to však háčik!

Automobilka Fiat patrila na Slovensku ešte pred niekoľkými rokmi k pomerne obľúbeným značkám, za čo vďačila najmä vydarenému modelovému radu Punto. Postupne starnúca ponuka modelov si však vyžiadala svoju daň a aj tí najvernejší zákazníci sa začali obzerať po modernejšej konkurencii. Ťažiskovým modelom značky na Slovensku je dnes rodina Tipo, ktorá sa cenou aj úžitkovými vlastnosťami radí do populárneho low-end segmentu. Oproti konkurenčnej Lade Veste, Peugeotu 301 či Dacii Logan disponuje Tipo lákavejším dizajnom a o niečo kvalitnejším spracovaním interiéru s mäkčenými materiálmi. Netreba pritom zabúdať ani na fakt, že v ponuke je okrem klasického sedanu aj karosárska verzia kombi a hatchback.

Aktuálne je Fiat k dispozícii aj v zaujímavej edícii ITALIA s atraktívnou výbavou, v ktorej nechýba ani automatická klimatizácia, multimediálny systém so zrkadlením obrazovky telefónu, tempomat, LED denné svietenie či 16“ zliatinové disky. Mnohí tiež ocenia štandardne zabudované parkovacie senzory, kožený volant, stredovú lakťovú opierku či chrómové prvky exteriéru.

Takto vybavené verzie (ITALIA EXTRA) navyše začínajú na lákavej sume 12 790 eur (CENNÍK TU). V čom je teda problém? V motorizáciách. Pokiaľ máte záujem o Tipo v tejto edícii, musíte sa uspokojiť so slabou ponukou agregátov. V prípade karosárskej verzie sedan máte pritom k dispozícii dokonca len jediný benzínový agregát. Atmosférický štvorvalec s objemom 1,4-litra disponuje pomerne nízkym výkonom na úrovni 70 kW a krútiacim momentom len 127 Nm. Takýto výkon môžeme pri hmotnosti 1 225 kilogramov označiť za nedostatočný pre väčšinu moderných motoristov. Zvyšné karosárske verzie však disponujú výkonným 1.4 T-Jet (88 kW), a preto rozhodnutiu nedodávať tento motor pod kapotu základnej karosárskej verzie sedan nerozumieme. Za spomínaný turbomotor pod kapotou hatchbacku dáte minimálne 15 290 eur, vznetová 1,6-ka v kombi potom začína až na 18 290 eurách. Mrzí nás tiež fakt, že z ponuky nedávno vypadol atmosférický štvorvalec 1.6 E-torQ 110k kombinovaný s hydromeničovým automatom.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie