Fiat Tipo láka na bohato vybavenú verziu Italia. Má to však háčik!

Automobilka Fiat patrila na Slovensku ešte pred niekoľkými rokmi k pomerne obľúbeným značkám, za čo vďačila najmä vydarenému modelovému radu Punto. Postupne starnúca ponuka modelov si však vyžiadala svoju daň a aj tí najvernejší zákazníci sa začali obzerať po modernejšej konkurencii. **Ťažiskovým modelom značky na Slovensku je dnes rodina Tipo, ktorá sa cenou aj úžitkovými vlastnosťami radí… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Automobilka Fiat patrila na Slovensku ešte pred niekoľkými rokmi k pomerne obľúbeným značkám, za čo vďačila najmä vydarenému modelovému radu Punto. Postupne starnúca ponuka modelov si však vyžiadala svoju daň a aj tí najvernejší zákazníci sa začali obzerať po modernejšej konkurencii. **Ťažiskovým modelom značky na Slovensku je dnes rodina Tipo, ktorá sa cenou aj úžitkovými vlastnosťami radí do populárneho low-end segmentu.** Oproti konkurenčnej Lade Veste, Peugeotu 301 či Dacii Logan disponuje Tipo lákavejším dizajnom a o niečo kvalitnejším spracovaním interiéru s mäkčenými materiálmi. Netreba pritom zabúdať ani na fakt, že v ponuke je okrem klasického sedanu aj karosárska verzia kombi a hatchback. **Aktuálne je Fiat k dispozícii aj v zaujímavej edícii ITALIA s atraktívnou výbavou, v ktorej nechýba ani automatická klimatizácia, multimediálny systém so zrkadlením obrazovky telefónu, tempomat, LED denné svietenie či 16“ zliatinové disky.** Mnohí tiež ocenia štandardne zabudované parkovacie senzory, kožený volant, stredovú lakťovú opierku či chrómové prvky exteriéru. Takto vybavené verzie (ITALIA EXTRA) navyše začínajú na lákavej sume 12 790 eur ([CENNÍK TU](https://www.fiat.sk/content/dam/fiat/sk/pricelist/2018/09/SK_Tipo_italia_akciovy_cennik.pdf)). V čom je teda problém? V motorizáciách. Pokiaľ máte záujem o Tipo v tejto edícii, **musíte sa uspokojiť so slabou ponukou agregátov.** V prípade karosárskej verzie sedan máte pritom k **dispozícii dokonca len jediný benzínový agregát.** Atmosférický štvorvalec s objemom 1,4-litra disponuje pomerne nízkym výkonom na úrovni 70 kW a krútiacim momentom len 127 Nm. Takýto výkon môžeme pri hmotnosti 1 225 kilogramov **označiť za nedostatočný pre väčšinu moderných motoristov.** Zvyšné karosárske verzie však disponujú výkonným 1.4 T-Jet (88 kW), a preto **rozhodnutiu nedodávať tento motor pod kapotu základnej karosárskej verzie sedan nerozumieme.** Za spomínaný turbomotor pod kapotou hatchbacku dáte minimálne 15 290 eur, vznetová 1,6-ka v kombi potom začína až na 18 290 eurách. Mrzí nás tiež fakt, že z ponuky nedávno vypadol atmosférický štvorvalec 1.6 E-torQ 110k **kombinovaný s hydromeničovým automatom.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Rozhovor

Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
  • LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

    Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.