Aktuality

Abarth oslavuje 70 rokov a predvádza nové modely

Abarth 595 esseesse je späť a snaží sa presvedčiť, že svojmu dedičstvu zo 60. rokov 20. storočia nezostáva nič dlžné. Debut v roku 1964 predstavil technologicky vyspelý karburátor Solex 34 PBIC, ktorý zvýšil celkový maximálny výkon motora o 34 koní, Jedným z vizuálnych pútačov edície esseesse bol monogram „SS“ v interiéri, na kapote a veku kufrových dverí.

Abarth 595 esseesse a Abarth 124 Rally Tribute (modelový rok 2020)

V roku 2009 sa značka esseesse objavila opäť v podobe tuningového kitu pre FIAT 500, tentokrát sa ale jedná o plnohodnotný športový automobil s maximálnym výkonom ~135 kW (180 k) a výfukovým systémom Akrapovic, brzdami Brembo, vzduchovým filtrom BMC pre efektívnejšie spaľovanie a selektívnym tlmením zadnej nápravy (Koni FSD).

Abarth 595 esseesse a Abarth 124 Rally Tribute (modelový rok 2020)

Automobil stojí na 17-palcových diskoch Supersport a v jeho interiéri nájdeme popri spomínaných štylizovaných písmenách „ss“ aj pripomienky, že sa jedná o model vyhotovený pri príležitosti 70. výročia založenia značky Abarth. Tá vznikla v roku 1949 a založená bola Rakúšanom Karlom Abarthom.

Abarth 595 esseesse a Abarth 124 Rally Tribute (modelový rok 2020)

Nemenej zaujímavý je druhý predstavený model Abarthu, 124 Rally Tribute vychádzajúci z konvenčného 124 Spider. Limitovaná edícia roadsterov a verzie s hardtopom v počte 124 kusov sa stane terčom záujmu zberateľov. Hardtop z uhlíkového vlákna je vo vizuálnom kontraste s karosériou, 124 Rally Tribute tak zachová červeno-čiernu (Costa Brava Red) alebo bielo-čiernu (Turini White) farebnú schému. Aj tento nový model odkazuje na predchodcu s názvom Abarth 124 Spider Rally.

Abarth 595 esseesse a Abarth 124 Rally Tribute (modelový rok 2020)

Pod prednou kapotou pracuje preplňovaný 1,4-litrový benzínový štvorvalec MultiAir s max. výkonom 130 kW (170 koní) a max. krútiacim momentom 240 Nm. Akcelerácia z nuly na 100 km/h prebehne už za 6,8 sekundy a max. rýchlosť vozidla predstavuje 232 km/h. Vodič pracuje s motorom prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej prevodovky.

Obidva nové automobily bude možné prvýkrát vidieť na autosalóne v Ženeve, ktorý otvára svoje expozície už začiatkom budúceho týždňa.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

Test Renault ZOE druhej generácie: Najazdili sme viac, ako avizuje výrobca

Renault Zoe sa pred niekoľkými dňami dočkal zásadnej modernizácie. Tretia generácia priniesla nielen evolučne vylepšený zovňajšok, ale aj významne lepší interiér a tiež výkonnejšie akumulátory schopné zabezpečiť dlhší dojazd. My sme nedávno otestovali Zoe v jeho druhej generácii, ktorú budete aj naďalej vidieť v showroomoch a možno aj v bazároch. Stojí za to, aby ste začali zvažovať kúpu?