Podobnosť čisto náhodná: Spoznávate tieto dve celkom rozdielne autá?

Prerastený Hyundai Santa Fe? Alebo menší Chevrolet Blazer RS? Tieto dva automobily sú si mimoriadne podobné, pritom nemajú prakticky nič spoločné.
Vydané  Text: 

Chevrolet Blazer RS a Hyundai Santa Fe
Automobilový dizajn sa vyvíja a prirodzene sa dostáva do doby, kedy je niektorý estetický prvok módnejší ako ostatné. Každá automobilka má svoj vlastný dizajnový manuál, podľa ktorého tvorí nové modely automobilov, zvyčajne pritom vychádza zo štúdií a konceptov, ktoré zaznamenali pozitívny ohlas verejnosti. Tieto koncepty pritom vždy určitým spôsobom nadväzujú na predchádzajúce modely značky a vyznačujú sa modernou interpretáciou starších detailov a kľúčových elementov. Keď sa však pozrieme na autá rôznych značiek a vidíme, že typický dizajnový prvok spoločný, pýtame sa, či je to iba náhoda. Napríklad osvetľovacia technika s LED umožňuje také dizajny svetlometov, o ktorých ešte pred niekoľkými rokmi nikto ani len nesníval. A práve tento prvok – úzke horizontálne svetlá denného svietenia – sa stali pre viaceré automobilky východzie. Spoločne s maskou chladiča tak úzke svetlá tvoria natoľko výraznú dizajnovú črtu, že aj iba malá podobnosť medzi rôznymi autami už priam bije do očí. Je to aj prípad nasledovných automobilov a koncepčných vozidiel, ktoré si môžete lepšie prezrieť v galérii k článku: Hyundai Kona, Hyundai Santa Fe, Mercedes-Benz Vision Maybach 6 koncept, Mercedes-Benz Vision Tokyo koncept, Škoda Vision X koncept (prichádzajúca Škoda Kamiq), Citroen C4 Cactus, Citroen C3 Aircross a tiež Chevrolet Blazer, ktorý sa predáva v zámorí. Chevrolet Blazer je na naše pomery stredne veľké SUV, zatiaľ čo v USA ho považujú za crossover. Je dokonca väčší ako európske Santa Fe. V portfóliu značky Chevrolet sa stále jedná o novinku a motoristický magazín Motor1 iba minulý týždeň zverejnil prvú jazdu na tomto pútavom crossoveri.
Čo nám doslova udiera do očí, je dizajn predných partií vozidla. Veľmi nápadne sa podobá na Hyundai Santa Fe, ktorý sa iba nedávno začal predávať aj na Slovensku a slovenský auto motor a šport už aj zverejnil jeho test. Nechceme sa púšťať do špekulácií, kto prišiel s týmto dizajnom skôr a kto koho kopíroval. V každom prípade sú si Chevrolet Blazer a Hyundai Santa Fe z predného pohľadu tak podobné, že mnohí by ich bezpochyby zamenili.
Prednými partiami sa však podobnosti vozidiel končia. Už pri pohľade na profil Chevroletu pozorujeme celkom odlišný charakter i rozmery, o zadných partiách ani nehovoriac. Blazer je dlhší o 227 milimetrov a rázvor kolies má dlhší o 175 mm. Chevrolet Blazer a Hyundai Santa Fe aj napriek svojej očividnej podobnosti nemajú veľa spoločného a ich vzhľad nie je výsledok badge-engineeringu.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.