Je bezkľúčový vstup naozaj bezpečný? Tieto modely zlodeji naštartujú do 20 sekúnd!

Výrobcovia zvýšili používateľský komfort na úkor bezpečnosti vozidiel.
Vydané Text: 
Source: Pixabay
Ukradnúť auto s bezkľúčovým štartovaním je hračka. Skúsený zlodej to so správnym prístrojom zvládne za menej ako 20 sekúnd. **Využívajú na to elektronický prístroj, ktorý imituje a predlžuje signál vysielaný kľúčom** tak, aby si palubné systémy auta mysleli, že sa vodič s originálnym kľúčom stále nachádza v blízkosti vozidla. Zlodej tak môže s „oklamaným“ autom elegantne odísť bez toho, aby komplikovaným spôsobom ničil zámok alebo deaktivoval alarm. **Nejde pritom o záležitosť jediného modelu, problémy s bezpečnosťou má takmer každá automobilka ponúkajúca túto funkciu.** Slabo zabezpečený bezkľúčový vstup majú napríklad aj populárne modely ako Škoda Karoq, Rapid či Octavia. Zlodeji sa nezapotia ani pri značkách Hyundai, Kia, Ford či Nissan. **Niektoré prémiové značky však už medzičasom začali využívať bezpečnejšie zabezpečovacie protokoly,** vďaka ktorým vozidlo prostredníctvom tohto triku neotvoríte. Pokojný spánok môžu mať majitelia najnovších vozidiel značiek Jaguar, Land Rover, Mercedes-Benz či BMW. [POZRITE SI KOMPLETNÝ ZOZNAM NEZABEZPEČENÝCH VOZIDIEL TU](https://dwkujuq9vpuly.cloudfront.net/news/wp-content/uploads/2019/01/Cars-tested-by-ADAC.pdf)




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.