Aktuality

Naftový Civic je dostupný aj v kombinácii s 9-st. automatom! Bude to fungovať?

Po prvýkrát je Honda Civic dostupná v kombinácii s naftovým motorom a automatickou prevodovkou. Teší nás fakt, že nepôjde o CVT prevodovku, na ktorú japonskí výrobcovia stále nedajú dopustiť. Mierne znepokojujúci je však počet prevodových stupňov. Obdobné prevodovky majú vo zvyku zmätkovať najmä pri nečakanej zmene jazdného štýlu a častokrát si nevedia vybrať z veľkej ponuky stupňov.

Potenciálni záujemcovia o túto verziu však v reálnom živote len málokedy prekročia rýchlostné limity. Deväťstupňová prevodovka, naftový motor, predvídavosť a pomalé rozbiehanie sa na križovatkách síce rozhnevajú každého vodiča vo vašom okolí, avšak existuje reálna možnosť stlačiť spotrebu na výrobcom udávaných 4.1 l/100 km

Parametre štvorvalcového motora 1.6 i-DTEC reflektujú požiadavky koncového zákazníka. Maximálny výkon 88 kW (120 k) je dostupný pri 4 000 ot./min. a vrcholnú hodnotu krútiaceho momentu 300 Nm je možné dosiahnuť už pri 2 000 ot./min. V kombinácii s deväťstupňovou automatickou prevodovkou sa môže Honda Civic dostať z nuly na 100 km/h za 11 sekúnd.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

VW Golf R (auto motor a šport č. 10/2022)
Testy

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?