Mitsubishi sa darí: predalo o 19 percent viac a má úspechy s modelmi XPANDER a Eclipse Cross

Značka Mitsubishi je stále atraktívnejšou voľbou. Za posledný rok predala až o 19 percent viac ako rok predtým, v Číne až o 55 percent!
Vydané  Text: 

Automobilka Mitsubishi rozhodne má čo ponúknuť, ale u nás trpí možno nedostatočným marketingom, pre ktorý sa jej dobré modely tak trocha strácajú v pretlaku iných automobiliek. V najnovšom čísle auto motor a šport 6/2018, ktorý bude v predaji už tento mesiac, si budete môcť prečítať napríklad aj test hybridného Outlandera PHEV, ktorý veľmi jednoznačne a presvedčivo predviedol schopnosti automobilky stavať nielen pekný, ale aj pekelne funkčný automobil.

Mitsubishi Outlander PHEV v teste pre auto motor a šport 6/2018 (foto: Erik Stríž)


Predaje za rok 2017 išli výrazne nahor

Najnovšie k nám do redakcie prišla tlačová správa od Mitsubishi Motors, ktorá informuje o predajných výsledkoch za fiškálny rok 2017. Ten sa skončil 31. marca 2018, momentálne prebieha fiškálny rok 2018, ktorý sa skončí v posledný marcový deň budúceho roka.

Celosvetové predaje za fiškálny rok 2017 medziročne vzrástli o +19% na 1 101 000 vozidiel.

Spoločnosť Mitsubishi Motors vo fiškálnom roku 2017 vykázala medziročný nárast čistých tržieb o +15% na 2,19 bilióna jenov (16,8 milióna eur). Prevádzkový zisk prudko vzrástol na 98,2 mld. jenov (754,91 miliónov eur), čo zodpovedá marži prevádzkového zisku na úrovni 4,5%; za rovnaké obdobie fiškálneho roka 2016 spoločnosť vykázala prevádzkový zisk 5,1 mld. jenov.

Za posledných 12 mesiacov potom spoločnosť vyprodukovala čistý zisk vo výške 107,6 mld. jenov (827,1 miliónov eur), čím zvrátila čisté straty na úrovni 198,5 mld. jenov za predchádzajúci fiškálny rok.

Mitsubishi Xpander (2018) uvedený minulý rok v septembri na indonézskom trhu


Predaje v regióne ASEAN vzrástli o +33% na 275-tisíc vozidiel, k čomu prispeli najmä objednávky pick-upov v Thajsku a dobré predaje nového MPV s označením XPANDER, ktorý bol uvedený minulý rok v septembri na indonézskom trhu. Predaje v Číne vzrástli medziročne o +55% na 13-tisíc vozidiel vďaka dopytu po modeli Outlander v úprave pre miestny trh.

Model XPANDER je súčasťou produktovej ofenzívy Mitsubishi Motors, ktorá zahŕňa aj nové kompaktné SUV Eclipse Cross. Na minuloročný začiatok predaja modelu Eclipse Cross v Európe nadväzuje uvedenie modelu na ďalších dôležitých trhoch, ako je Oceánia, Severná Amerika a Japonsko.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.