Na prvého mája vozila papalášov medzi ľud: Neuveríte, kto vymyslel Tatre 613 dizajn! (FOTO)

Prvý máj a oslavy Sviatku práce boli typické pre tých skôr narodených. Za čias komunizmu sa oslavy brali ako nutnosť a zo sviatku sa stali povinné sprievody kontrolované ŠTB.
Vydané  Text: 

Zdroj: Archív
Medzi najpopulárnejšie vozy, ktorými sa komunisti nechali rozvážať nielen doma, ale aj za hranicami, kde vládol režim, patrila Tatra 603 a jej ešte populárnejšia verzia Tatra 613.
Zdroj: Tatra Klub
**Prezidentská limuzína** Tatra 613 je osobný automobil vyššej triedy. Vyrábala ho automobilka Tatra. Písal sa rok 1974, keď sa objavila ako nástupca druhej generácie Tatry 603. Dnes je to už automobilová legenda, výnimočná ako svojou konštrukciou, tak aj osudom. Automobil bol vyvinutý v Česko-Slovensku ako reprezentačné vozidlo určené hlavne pre najvyšších štátnych úradníkov, ako aj funkcionárov vládnucej totalitnej komunistickej strany. Kto ho všetko používal? Prezidenti, členovia vlády aj riaditelia štátnych podnikov.
Zdroj: Wikipedia
**Čo ste o nej nevedeli?** **Karoséria typu T-613 bola dielom renomovanej talianskej firmy Carrozzeria Vignale.** Prvé vozy boli karosované priamo v Taliansku a do Česko-Slovenska boli dodané začiatkom roku 1969. Auto sa dostalo do výroby po ukončení vývoja až v roku 1973 a v modernizovanej podobe sa vyrábalo až do roku 1995.
Zdroj: Wikipedia
V bežnom prevedení bola T613 otypovaná ako päťmiestna, zadné sedadlá však boli tvarované pre pohodlné sedenie 2 osôb s vyvýšenou strednou časťou sedáku a so sklopiteľnou opierkou. Celkovo bolo vyrobených iba okolo 10 tis. vozidiel tohto typu, čo dáva Tatre 613 spolu s jej originálnou technickou koncepciou určitý punc výnimočnosti. Vozidlá sú dnes vyhľadávaným objektom automobilových zberateľov doma i v zahraničí a bežne ich môžeme vídať na stretnutiach milovníkov automobilov.
Zdroj: Wikipedia
Zdroj: Wikipedia
Zdroj: Wikipedia








Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?