Nemecko schválilo zákaz vjazdu naftových áut do miest. Je to precedens novej éry.

Najviac na to doplatia bežní ľudia, ktorí si kúpili plne legálne a technické normy spĺňajúce autá.
Vydané  Text: 

To, čo včera schválil Spolkový správny súd v Nemecku, sa stáva nebezpečným precedensom. Rozhodol totiž, že mestá majú právo zakázať vjazd pre vybraných vodičov bez ohľadu na to, že ich vozidlá spĺňajú najnovšie emisné normy nariadené štátom a Európskou úniou.

Rozhodnutie Spolkového správneho súdu v Nemecku neznamená, že do všetkých miest na území krajiny bude zakázaný vjazd áut so vznetovým motorom, ale to, že mestá majú právo k takémuto kroku pristúpiť bez obavy o legálnosť tohto činu. Súd v Lipsku prejednával konkrétne mestá Düsseldorf a Stuttgart, zdôraznil však, že mestá pri prípadnom aplikovaní novej praxe „musia zohľadniť zásadu primeranosti“. Rozhodnutie súdu v tejto veci je však mimoriadne kontroverzné. Znamená, že trestaní budú bežní ľudia za to, že si kúpili automobil, ku ktorému určitá skupina ľudí nechová sympatie s tvrdením, že nie sú ekologické. Je však potrebné pripomínať, že títo bežní ľudia si za svoje peniaze kúpili automobily, ktoré sú plne legálne, ktoré spĺňajú najnáročnejšie emisné normy nariadené Európskou úniou a majú nepomerne menšie produkcie emisných plynov ako napríklad staršie benzínové motory. Kedy sa nová emisná politika začne aplikovať v Düsseldorfe a Stuttgarte, sa zatiaľ nevie. Takisto je celkom možné, že téma je práve teraz priveľmi horúca na to, aby sa v blízkom čase začali realizovať konkrétne kroky. Rozhodnutie Spolkového správneho súdu v Lipsku však vytvára pomerne nebezpečnú situáciu, na ktorú budú doplácať firmy, živnostníci a tiež obyčajní ľudia, ktorým teraz hrozia problémy, pre niektorých možno priam existenčné. Správna cesta má byť presne opačná: v prvom rade by mali štáty aktívne zasahovať do výroby, aby si koncoví zákazníci mohli vyberať výlučne také automobily, s ktorým nebudú mať problémy.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.