Porsche rezignuje na naftové motory, nahradí ich hybridmi

Kedysi bolo nemysliteľné, aby sme do Porsche tankovali naftu. Cayenne to zmenil, dnes sa však Porsche opäť od nafty odvracia.
Vydané  Text: 
Naftové motory to v posledných mesiacoch nemajú najlepšie. Ich predaje dramaticky klesajú, známa kauza dieselgate na ich popularite takisto nepridala a najnovšie čítame správy o tom, že veľké mestá budú postupne zakazovať, respektíve spoplatňovať vjazd do centier pre autá s naftovými motormi. Jeden z prvých výrobcov, ktorý tieto motory odstráni z ponuky, je spoločnosť Porsche. A treba povedať, že Porsche sa do pozície inovátora dostáva paradoxne, pretože to nie je tak dávno, čo bolo Porsche vyslovene proti naftovým motorom a v autách tejto značky pracovali výlučne tie benzínové. Zmenilo sa to s príchodom SUV-čka Cayenne, o ktoré bol nakoniec veľký záujem. V druhej generácii Cayenne sa do ponuky vznetových motorov popri 3.0 TDI zaradil aj agregát 4.2 TDI a neskôr sa naftové motory objavili aj v modeloch Panamera a Macan.
Teraz sa situácia obracia a Porsche údajne od vznetových motorov koncernu Volkswagen upustí úplne. Deje sa to vlastne už teraz. Momentálne v žiadnom modeli od Porsche nenájdeme vznetový motor. Koncom minulého roka model Panamera Diesel S zmizol z ponuky a Macan s týmto motorom bol stiahnutý tiež. Nemecký výrobca však celú situáciu komentuje veľmi konzervatívne. Zástupcovia vysvetľujú, že takéto pohonné jednotky vlastne ani neboli postavené inžiniermi, ktorí pracujú pre spoločnosť Porsche, že boli iba prevzaté od domáceho koncernu. Či sa v novej generácii Porsche Cayenne ešte naftové agregáty 3.0 (286 koní) a 4.0 TDI (422 alebo 435 koní) neobjavia, zatiaľ predstavitelia značky nepotvrdili ani nevyvrátili. Ak áno, je pravdepodobné, že pôjde o derniéru vznetových pohonov pod kapotami s logom Porsche. Alternatívou k naftovým motorom budú hybridné elektricko-benzínové pohonné systémy, ktoré sú schopné umožniť automobilu porovnateľný krútiaci moment a relatívne nízku spotrebu paliva, pričom emisie CO2 tlačia až k minimu. Aktuálne výrobca ponúka dva hybridy, ktoré umožňujú nabíjanie zo zásuvky: Panamera 4 E-Hybrid a Panamera Turbo S E-Hybrid. Tieto plug-in hybridy dnes tvoria až 60 percent celkových predajov modelu Panamera.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »