KIA ukázala nové SUV Niro na elektrinu, má komunikovať aj s chodcami

Má displej medzi svetlometmi, možno ním bude odháňať nedisciplinovaných chodcov z cesty.
Vydané  Text: 

Kia chce dokázať, že dokáže naskočiť na vlak elektromobility a autonómnej jazdy. Zámer mať na trhu vlastné modely schopné konkurovať technicky najvyspelejším automobilom planéty demonštrovala na aktuálnom veľtru elektroniky CES 2018 v Las Vegas, vo svojom stánku prezentuje úplne nové SUV Niro EV.

Súčasné Niro poznáme a páči sa nám. Je to rozumný kompromis medzi veľkým SUV a nafúknutým hatchbackom, má praktickú svetlú výšku, pekný moderný dizajn karosérie, interiér ponúka taký ten zlatý stred v kontexte kvality, ergonómie a vybavenosti. Niro sa ponúka ako hybrid (1.6 GDi Hybrid), čím sa radí medzie ekoautá s dobrými vyhliadkami do budúcnosti. Dnes sa však Niro ukázalo v novom, ešte modernejšom svetle a predvádza, že je pripravené na revolúciu v automobilovom priemysle. Pod kapotou sa už nenachádza konvenčný spaľovací motor, ale systém pre plne elektrickú jazdu s nulovými emisiami výfukových plynov, navyše dokáže jazdiť celkom samostatne bez účasti vodiča-človeka. Práve schopnosť autonómnej jazdy je kľúčová, keďže určila jeden dôležitý dizajnový prvok: displej priamo medzi prednými svetlometmi!

KIA NIRO EV v kocke:

• plne elektrický pohon;
• funkcia autopilota;
• identifikácia vodiča pomocou tváre a hlasu;
• pripojenie na 5G internet;
• dvojzónový audiosystém Virtual Engine Sound System (VESS);
dojazd: 383 km;
výkon: 150 kW (201 koní);
batéria: Li-Pol 64 kWh / Li-Pol 40 kWh;

Áno, displej namiesto masky chladiča na mieste, kde zvyčajne býva rozmerná čierna mriežka. Takýto úlet nám už predtým ukázala značka Mercedes-Benz, ktorá prostredníctvom exteriérového displeja umožňovala komunikáciu vozidla s chodcami. Auto im napríklad vypísalo hlášku, že môžu prejsť cez cestu alebo zobrazili meno pasažiera, ktorý má do samojazdiaceho taxíka nastúpiť. Princíp funkčnosti v Kia Niro nebude odlišný.

Pre značku Kia je tento model mimoriadne dôležitý. Je verejným záväzkom plniť svoju novú stratégiu s názvom ACE, čo je akronym zo slov autonomous, connected a eco/electric. Táto stratégia počíta jednak s plne samojazdiacimi (autonómnymi) autami, tak aj s elektrickým, hybridným alebo vodíkovým pohonom. Celkovo by sme sa mali v najbližších rokoch dočkať až 16 nových modelov automobilov s eko pohonom alebo autopilotom.
Funkcie pripojenia sa týkajú nielen komunikácie pasažierov cez internet, ale aj komunikácie medzi autami samotnými a integrácie s ďalšími systémami, ktoré môžu mať niečo spoločné s dopravou.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.