KIA ukázala nové SUV Niro na elektrinu, má komunikovať aj s chodcami
Má displej medzi svetlometmi, možno ním bude odháňať nedisciplinovaných chodcov z cesty.
Vydané Text: Redakcia
Kia chce dokázať, že dokáže naskočiť na vlak elektromobility a autonómnej jazdy. Zámer mať na trhu vlastné modely schopné konkurovať technicky najvyspelejším automobilom planéty demonštrovala na aktuálnom veľtru elektroniky CES 2018 v Las Vegas, vo svojom stánku prezentuje úplne nové SUV Niro EV.
Súčasné Niro poznáme a páči sa nám. Je to rozumný kompromis medzi veľkým SUV a nafúknutým hatchbackom, má praktickú svetlú výšku, pekný moderný dizajn karosérie, interiér ponúka taký ten zlatý stred v kontexte kvality, ergonómie a vybavenosti. Niro sa ponúka ako hybrid (1.6 GDi Hybrid), čím sa radí medzie ekoautá s dobrými vyhliadkami do budúcnosti. Dnes sa však Niro ukázalo v novom, ešte modernejšom svetle a predvádza, že je pripravené na revolúciu v automobilovom priemysle. Pod kapotou sa už nenachádza konvenčný spaľovací motor, ale systém pre plne elektrickú jazdu s nulovými emisiami výfukových plynov, navyše dokáže jazdiť celkom samostatne bez účasti vodiča-človeka. Práve schopnosť autonómnej jazdy je kľúčová, keďže určila jeden dôležitý dizajnový prvok: displej priamo medzi prednými svetlometmi!KIA NIRO EV v kocke:
• plne elektrický pohon;
• funkcia autopilota;
• identifikácia vodiča pomocou tváre a hlasu;
• pripojenie na 5G internet;
• dvojzónový audiosystém Virtual Engine Sound System (VESS);
• dojazd: 383 km;
• výkon: 150 kW (201 koní);
• batéria: Li-Pol 64 kWh / Li-Pol 40 kWh;
Áno, displej namiesto masky chladiča na mieste, kde zvyčajne býva rozmerná čierna mriežka. Takýto úlet nám už predtým ukázala značka Mercedes-Benz, ktorá prostredníctvom exteriérového displeja umožňovala komunikáciu vozidla s chodcami. Auto im napríklad vypísalo hlášku, že môžu prejsť cez cestu alebo zobrazili meno pasažiera, ktorý má do samojazdiaceho taxíka nastúpiť. Princíp funkčnosti v Kia Niro nebude odlišný.
Pokračujte na ďalší príspevok »
Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.DACIA DUSTER
Prelomové lacné SUV už kúpite na Slovensku za menej ako 18-tisíc. Vyberáme z cenníka TOP verziu
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.Dopravná poradňa
Zázračná tabuľka ZÁSOBOVANIE umožní ísť a parkovať aj tam, kde iní nesmú. Ako ju získať?
Vytvoriť a vyložiť si nápis „ZÁSOBOVANIE“ na čelné okno auta môže každý. Aké výhody to prináša?
Neznalosť zákona neospravedlňuje, ale kto sa v ňom orientovať vie, ten je považovaný za špekulanta. Ako to teda je?