Bratislava dnes zažila malý dopravný kolaps, upchaté boli takmer všetky vjazdy do mesta

Ráno 9. januára 2018 bolo pre ľudí pracujúcich a dochádzajúcich do Bratislavy mimoriadne náročné. Hlavné mesto zažilo malý dopravný kolaps, dôsledky čoho cítil aj Senec a ďalšie okolité mestá a obce.
Vydané  Text: 

Prístavný most v Bratislave, Google Maps

Smer od Senca

„Na 29. kilometri diaľnice D1 v smere z Trnavy do Bratislavy za Blatným blokuje dopravu havarovaný kamión, úsek je v tomto smere neprejazdný ešte aj pred obedom, premávku polícia odkláňa cez Senec, počítajte tam so zdržaním približne 2 hodiny,“ uvádza stránka Stelacentrum.sk k situácii, ktorá dnes vážne komplikuje vjazd do hlavného mesta. Kamión v smere do Bratislavy sa zo zatiaľ neznámych príčin prevrátil, jeho náklad sa rozsypal po vozovke a zasiahol aj oproti idúcu dodávku. Miesto nehody museli policajti úplne uzavrieť. Obchádzka cez okolité obce takisto nebola žiadnou veľkou záchranou, pretože na trase z Bernolákova do Bratislavy bolo namerané zdržanie minimálne 45 minút a takisto pred Pezinkom, v smere zo Šenkvíc a z Vinosadov.

Smer od Šamorína

Každý deň dopravne extrémne vyťažená trasa smerom zo Šamorína (cez Dunajskú Lužnú a Rovinku) dnes zažila komplikáciu v podobe blokovaného jedného jazdného pruhu. Ranné zdržanie na tejto trase sa počítalo na hodinu a viac.

Smer od Mosta pri Bratislave

Mohlo by sa zdať, že jedna z mála ciest, ktoré ešte nie sú tak dramaticky vyťažené, je cesta z obce Most pri Bratislave. Aj tu sa zdržanie pohybuje rádovo v desiatkach minút, dnes ráno sa však situácia okolo 9:20 skomplikovala pre pokazené železničné priecestie pri vjazde do Podunajských Biskupíc. Svetelná signalizácia svietila na červeno a rampy boli zatvorené, dôsledkom čoho sa na ceste tvorili dlhé kolóny aj v čase, kedy už nie sú bežné. Vodiči preto toto priecestie obchádzali tak, že sa úzkej ceste otočili, vrátili sa niekoľko kilometrov a pokračovali v smere na Vrakuňu.

Každodenné čakanie

Hlavné mesto Slovenska sa dlhodobo potýka so stále rastúcim rizikom dopravného kolapsu. Každé ráno do mesta smerujú desiatky tisíc áut z okolitých miest a obcí, pričom enormne vyťažená je predovšetkým trasa zo Šamorína do Podunajských Biskupíc. Iba 15 kilometrov vzdialená Dunajská Lužná je v rannej špičke od Bratislavy v skutočnosti vzdialená viac ako jeden a pol hodiny cesty. Počas čakania si vodiči vo svojich autách môžu prehliadať billboardy upozorňujúce na novú výstavbu v obci so sloganmi, že je cesta trvá iba 15 minút do mesta. (Áno, v noci, stíhačkou; pozn.red.) Riešením by mala byť rýchlostná cesta R7 Dunajská Lužná – Holice, ktorej výstavba už začala. „Účelom pripravovanej stavby je výstavba kapacitnej, smerovo rozdelenej štvorpruhovej komunikácie, v optimálnej trase z hľadiska plynulosti a bezpečnosti dopravy. Výstavbou a prevádzkou rýchlostnej cesty sa vylúči tranzitná doprava z územia priľahlých obcí a tým sa zlepší vplyv dopravy na obyvateľstvo a životné prostredie,“ uvádza sa na stránke obchvatbratislavy.sk.
Rýchlostná cesta R7 Dunajská Lužná - Holice (foto: obchvatbratislavy.sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.