Bentley pripravuje nové lacné Bentaygy. Menia Briti stratégiu?

Bude pozícia najluxusnejšieho SUV na svete ohrozená? Bentley pripravuje nové verzie modelu Bentayga, paradoxne lacnejšie ako tie súčasné.
Vydané  Text: 

Bentley Bentayga debutoval hneď v najvyššej verzii so silným motorom 6.0 W12 pod kapotou. Neskôr sa k ponuke predajcov objavil dvojito preplňovaný naftový motor 4.0 V8 a v júli budúceho roka sa Bentayga poteší dvomi novými motorickými verziami.

O plánoch spoločnosti Bentley informoval ako prvý Auto, Motor und Sport, ktorého nemecká centrála má zvyčajne najlepšie informácie priamo od koncernu Volkswagen. Podľa týchto správ sa očakáva, že Bentayga obsiahne benzínový **4-litrový motor V8 s dvojitým preplňovaním**. Rovnaký motor nachádzame v Porsche Cayenne, kde ponúka výkon 550 koní a maximálny krútiaci moment až 770 Nm. Inžinieri zo Sant’Agata Bolognese sa snažili z tohto motora dostať ešte viac, pretože Lamborghini Urus sa môže pochváliť výkonom až 650 koní a 850 Nm krútiaceho momentu.
**Bentayga V8 bude oveľa lacnejšie ako W12**, takže by sme mali očakávať podobnú silu ako v Cayenne. Použitie motora typu V8 nespôsobí Bentley žiadne problémy – veď Bentayga, rovnako ako Cayenne a Urus, stojí na platforme MLB, Briti preto budú mať možnosť využiť skúsenosti kolegov z koncernu. Okamžite po debute verzie V8 bude Bentley tiež uvádzať aj **plug-in hybrid**. Vozidlo bude zdieľať pohon s novým modelom Panamera 4 E-Hybrid, čo znamená, že kombinované sily **2,9-litrovej V6** dodajú do pohonného systému približne **462 koní** a maximálny krútiaci moment **700 Nm**. Panamera Hybrid dokáže jazdiť do 50 km na výlučne elektrický pohon, pri vozidle s rozmermi Bentaygy očakávame rovnaké alebo o niečo nižšie číslo. Teda aká je odpoveď na otázku, či Briti menia stratégiu? Nie, nemenia, uvedenie cenovo o kúsok dostupnejšieho modelu Bentayga je prirodzeným vývojom, nie poľavením z kvality a prémiovosti.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.