Slovenskí vodiči pozor! Toto je nová zbraň polície!

Policajti dostali novú hračku, ktorú len tak neoklamete
Vydané  Text: 

Ježiško tento rok zavítal do Nemecka o niečo skôr. Nový radar tamojšej polície patrí k najmodernejším prístrojom na meranie rýchlosti. Okrem vytvárania predražených fotografií sa dokáže brániť pred útokmi vandalov a z prevádzky ho nevyradí ani priamy zásah guľky zo zbrane. Nový radar má z diaľky pripomínať príves nákladného auta, všetky by pritom mali získať aj evidenčné číslo a odrazky, aké sa bežne na prívesoch používajú.
Najzaujímavejšia je ale možnosť diaľkového ovládania, vďaka ktorej môže radar v priebehu dňa pokryť hneď niekoľko úsekov. V reálnom čase aktualizuje rýchlostné limity a vodičov nepoteší ani jeho schopnosť merať rýchlosť áut vo viacerých pruhoch naraz. Fotografie následne posiela cez kryptované bezdrôtové pripojenie do centrály. Neodstaví ho ani odpojenie od elektrickej siete. V útrobách sa totiž ukrývajú akumulátory, vďaka ktorým prežije bez dobíjania až 5 dní a v najhoršom prípade si sám zavolá pomoc. Momentálne ich Nemci nasadili na diaľnicu A3 a čoskoro zavítajú aj do miest. S podobnými radarmi už majú skúsenosť aj vo Francúzsku, kde polícia prevádzkuje až 250 kusov.
Čo s tým majú Slováci? Podobný radar sa totiž začal objavovať aj u nás, a to konkrétne na vjazde do Bratislavy smerom od Senca. Niektorí hlásili jeho prítomnosť aj na ulici Svornosti či na Račianskej ulici. Vo vyjadrení pre HNonline polícia potvrdila prítomnosť tohto radaru, ktorý momentálne slúži len na monitorovanie hustoty premávky. Taktiež je dosť možné, že polícia uvažuje o nákupe nových radarov. Túto informáciu nám ale zatiaľ nikto nepotvrdil.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.