Mimoriadne správy od Renaultu, Škody a Dacie: Máme sa na čo tešiť

Renault sa dramaticky zmení a Škoda ohlásila nové modely
Vydané  Text: 

Škoda Renault Dacia logo

Autosalón vo Frankfurte je na spadnutie a my už dnes vieme, že sa stane dejiskom premiér zaujímavých automobilov a pútavých marketingových aktivít. Aj napriek tomu, že veľa významných značiek bude tento rok na IAA 2017 chýbať, napríklad Peugeot či Alfa Romeo, stále sa je na čo tešiť.


Renault v úplne novom svetle

Renault na autosalóne predvedie úplne nový Mégane R.S. a tiež svoju víziu do roku 2030. Podľa slov slovenského zastúpenia značky to Renault predvedie „v inovatívnom formáte, ktorý predtým ešte na autosalóne nikdy nebol prezentovaný!“ Sme na to mimoriadne zvedaví, pretože sme žiadnom veľkom pripravovanom rebrandingu automobilky nepočuli a ani ju nikto nenaznačoval. Zrejme pôjde o stratégiu, v ktorej bude hrať prím dôsledne premyslený marketing.

Dacia premiérovo ukáže úplne nový Duster, ktorý dostal modernejší agresívnejší dizajn prednej masky a o niečo krajší interiér. Už o ňom veľa vieme, mohli ste sa o ňom dočítať v článkoch Ďalšie tajomstvo Dacie Duster odhalené! Takto vyzerá interiérPozrite si prvé fotografie novej Dacie Duster! Páči sa vám?



Tak, sme zvedaví a plní očakávaní. Tlačovka Renaultu a Dacie prebehne v utorok 12. septembra 2017 a my budeme pri tom.

Škoda a jej Felícia budúcnosti

„Naša Škoda“ vo Frankfurte nad Mohanom predvedie, okrem iného, aj elektrifikovanú štúdiu ŠKODA VISION E, ktorú mohli predtým zhliadnuť návštevníci autosalóna v Šanghaji. Vozidlo stojí na platforme MEB, ktorú použil Volkswagen v koncepte I.D. a plánuje ju využiiť na všetkých budúcich elektromobilov svojich značiek. Karoséria pripomína kupé-SUV má rozmery 4668 ×1924×1591 milimetrov (dך×v). Rázvor kolies dosahuje 2851 milimetrov, na jedno nabitie by elektromobil mohol prejsť až 500 kilometrov.



Ako sme uviedli v samostatnom článku, stojíme pred historickým míľnikom tejto českej automobilky, ktorá chce onedlho predstaviť svoj prvý elektromobil a my si nevieme predstaviť lepšiu príležitosť pre návrat Felicie.

V najbližších dvoch rokoch chce Škoda predstaviť facelift populárnej Fabie (vrátane variantu kombi) a dokonca ešte jedno ďalšie SUV, respektíve crossover. Úplne nový crossover značky Škoda by mal byť menší ako Kodiaq a ešte menší ako Karoq, hierarchicky by sa mal zaradiť medzi Fabiu a Octaviu kombi. Išlo by teda o vozidlo bez off-road ambícii, ktoré by brázdilo ulice miest a ponúklo by vyšší podvozok s praktickými celkovými rozmermi.

Aby toho nebolo málo, boleslavská automobilka plánuje na trh uviesť aj model Spaceback, nástupcu Rapidu Spaceback. Automobil bude postavený na platforme MQB A0, je dielom Jozefa Kabaňa (dnes kope za BMW) a podľa slov českých kolegov pôsobí na pomery Škody „až priveľmi odviazane“.

Škoda ďalej ohlásila skorý príchod športovej edície SUV-čka Kodiaq a tiež stanovila rok 2019 ako rok, kedy sa modernizuje krásny Superb. Škoda Kodiaq vRS je realitou blízkej budúcnosti, zatiaľ bez upresnenia o výkone a ďalších technických údajov. Vieme však to, že sa otvorene špekuluje o Kodiaqu vo verzii kupé, čo by po koncepte Vision E bol už druhý pokus automobilky o tento populárny karosársky variant. Čítajte viac Škoda Kodiaq vRS tu.





Zdroje: Škoda Kodiaq vRS; Na IAA 2017 bude chýbať až 10 značiek; Novinky Škoda (CZ); Škoda Felicia sa vráti ako elektromobil; Súboj elektromobilov Škoda Vision E vs. Tesla Model X










Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.