Vo Frankfurte bude tento rok chýbať až desať významných značiek! Nezúčastnia sa ani veľké koncerny.

Niektoré nás rozhodnutím prekvapili!
Vydané  Text: 

Automobilky postupne menia svoju propagačnú politiku a opúšťajú aj tie najvýznamnejšie výstaviská. Počas krízy totiž zistili, že výprava na autosalón je do značnej miery finančne náročná. Len príprava samotného miesta na výstavisku môže stáť aj 100 000 eur, pripočítajte si k tomu náklady na zamestnancov, propagačné materiály, catering či rôzne iné poplatky spojené s autosalónom. Nehovoriac o tom, že od významných značiek návštevníci očakávajú aj nejaký ten futuristický koncept, ktorého vývoj už stojí milióny.


Navyše, v dobe internetu si väčšina z vás môže významnú premiéru pozrieť aj z pohodlia domova cez živý prenos. Niektorí novinári pritom častokrát popisujú dianie v reálnom čase. Aj preto je výhodnejšie zameriavať sa na komornejšie akcie, ktoré nemusia stáť toľko peňazí, no majú minimálne rovnaký efekt. Podobnú filozofiu už nejaký ten rok razí automobilka Volvo, ktorú na autosalóne vo Frankfurte neuvidíme. Prekvapil nás ale koncern FCA, pod ktorým môžeme nájsť hneď niekoľko významných značiek, v Európe hlavne Fiat, Alfa Romeo alebo Jeep. Obzvlášť Alfa potrebuje pomôcť s propagáciou najnovších modelov Giulia a Stelvio, ich úspech totiž rozhodne o ďalšom smerovaní celej značky.


O niečo menej nás prekvapil koncern PSA. Citroën a Peugeot tento rok nemajú nejakú významnú novinku, nehovoriac o automobilke DS, ktorá za posledné roky vypotila len jeden vlastný model. O novom DS 7 Crossback sa ale zatiaľ veľmi nehovorí ani nepíše.


Podobne sú na tom automobilky Infiniti či Mitsubishi, tie taktiež neprejavili záujem o návštevu frankfurtského výstaviska. Posledným protestujúcim je Nissan. Dúfali sme, že vo Frankfurte uvidíme novú generáciu elektrického modelu Leaf, no na premiéru si asi budeme musieť ešte chvíľku počkať.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.