Vo Frankfurte bude tento rok chýbať až desať významných značiek! Nezúčastnia sa ani veľké koncerny.

Peter Orosz, 19.08.2017
Niektoré nás rozhodnutím prekvapili!

Automobilky postupne menia svoju propagačnú politiku a opúšťajú aj tie najvýznamnejšie výstaviská. Počas krízy totiž zistili, že výprava na autosalón je do značnej miery finančne náročná. Len príprava samotného miesta na výstavisku môže stáť aj 100 000 eur, pripočítajte si k tomu náklady na zamestnancov, propagačné materiály, catering či rôzne iné poplatky spojené s autosalónom. Nehovoriac o tom, že od významných značiek návštevníci očakávajú aj nejaký ten futuristický koncept, ktorého vývoj už stojí milióny.


Navyše, v dobe internetu si väčšina z vás môže významnú premiéru pozrieť aj z pohodlia domova cez živý prenos. Niektorí novinári pritom častokrát popisujú dianie v reálnom čase. Aj preto je výhodnejšie zameriavať sa na komornejšie akcie, ktoré nemusia stáť toľko peňazí, no majú minimálne rovnaký efekt. Podobnú filozofiu už nejaký ten rok razí automobilka Volvo, ktorú na autosalóne vo Frankfurte neuvidíme. Prekvapil nás ale koncern FCA, pod ktorým môžeme nájsť hneď niekoľko významných značiek, v Európe hlavne Fiat, Alfa Romeo alebo Jeep. Obzvlášť Alfa potrebuje pomôcť s propagáciou najnovších modelov Giulia a Stelvio, ich úspech totiž rozhodne o ďalšom smerovaní celej značky.


O niečo menej nás prekvapil koncern PSA. Citroën a Peugeot tento rok nemajú nejakú významnú novinku, nehovoriac o automobilke DS, ktorá za posledné roky vypotila len jeden vlastný model. O novom DS 7 Crossback sa ale zatiaľ veľmi nehovorí ani nepíše.


Podobne sú na tom automobilky Infiniti či Mitsubishi, tie taktiež neprejavili záujem o návštevu frankfurtského výstaviska. Posledným protestujúcim je Nissan. Dúfali sme, že vo Frankfurte uvidíme novú generáciu elektrického modelu Leaf, no na premiéru si asi budeme musieť ešte chvíľku počkať.