Automatickú jazdu testuje aj Continental, sústreďuje sa však na človeka

Testovanie prebieha kuriózne: volant je na oboch stranách interiéru a medzi vodičmi je čierna plachta.
Vydané  Text: 

Značku Continental poznáme ako výrobcu pneumatík, ale jej aktivity sa týkajú aj autonómnej jazdy. V USA, Japonsku, Číne aj v Európe vyvíja a vyrába komponenty a systémy potrebné na automatizovanú jazdu, konkrétne: senzorové technológie, klastrová konektivita, dialóg človek – stroj, systémová architektúra, spoľahlivosť a prijateľnosť automatizovanej jazdy.

Firma testuje automatickú jazdu z iného uhla: sleduje reakcie a správanie vodičov, ktorí prešli do pozície pasažierov.

Testovanie automatickej jazdy z pohľadu vodiča-pasažiera (foto: Continental)

Continental sa snaží počas vývoja zodpovedať aj nasledovné otázky, ktoré súvisia s novou „funkciou“ vodiča-pasažiera v moderných automobiloch:

Do akej miery musia vodiči vedieť, čo sa deje na ceste okolo nich a pred nimi?
Akým najvhodnejším spôsobom môže auto požiadať vodiča o zásah do riadenia?
Ako vodič spolupracuje s autom pri vykonávaní konkrétnych manévrov?
A ktoré typy aktivít nesúvisiacich s vedením vozidla budú môcť vodiči vykonávať, zatiaľ čo ich autá šoférujú samy?



Testovanie automatickej jazdy z pohľadu vodiča-pasažiera (foto: Continental)

Sú to možno triviálne otázky, ale pokiaľ ide o bezpečnosť, je potrebné venovať sa detailom, maličkostiam a pripraviť ľuďom také prostredie, ktoré bude intuitívne aj pre technicky nezdatných.

„Dôležitá je primeraná miera dôvery. Ak vodiči precenia schopnosti systému, v krajných prípadoch sa môžu rozhodnúť zle, že neprevezmú kontrolu nad vozidlom po vypnutí automatizovanej fázy jazdy – aj keď je to potrebné,“ hovorí Guido Meier-Arendt, hlavný technický expert na rozhranie človek – stroj v divízii Interiors koncernu Continental.

Continental pripravil aj takzvané „laboratórium ergonómie“. Toto technologicky vyspelé prostredie umožňuje okrem iného aj merať tepovú frekvenciu a zaznamenávať pohyby očí pasažierov v nadväznosti na aktivity vykonávané autopilotom.

Firma vo svojej správe uvádza, že laboratórne prostredie umožňuje vystaviť účastníkov testu väčšiemu tlaku, napríklad testovať ich reakcie na nebezpečné situácie a kritické manévre, ktoré by v reálnom prostredí na ceste neboli možné.









Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.