Automatickú jazdu testuje aj Continental, sústreďuje sa však na človeka
Testovanie prebieha kuriózne: volant je na oboch stranách interiéru a medzi vodičmi je čierna plachta.
Vydané Text: Redakcia
Firma testuje automatickú jazdu z iného uhla: sleduje reakcie a správanie vodičov, ktorí prešli do pozície pasažierov.
Continental sa snaží počas vývoja zodpovedať aj nasledovné otázky, ktoré súvisia s novou „funkciou“ vodiča-pasažiera v moderných automobiloch:
Do akej miery musia vodiči vedieť, čo sa deje na ceste okolo nich a pred nimi?
Akým najvhodnejším spôsobom môže auto požiadať vodiča o zásah do riadenia?
Ako vodič spolupracuje s autom pri vykonávaní konkrétnych manévrov?
A ktoré typy aktivít nesúvisiacich s vedením vozidla budú môcť vodiči vykonávať, zatiaľ čo ich autá šoférujú samy?
Sú to možno triviálne otázky, ale pokiaľ ide o bezpečnosť, je potrebné venovať sa detailom, maličkostiam a pripraviť ľuďom také prostredie, ktoré bude intuitívne aj pre technicky nezdatných.
„Dôležitá je primeraná miera dôvery. Ak vodiči precenia schopnosti systému, v krajných prípadoch sa môžu rozhodnúť zle, že neprevezmú kontrolu nad vozidlom po vypnutí automatizovanej fázy jazdy – aj keď je to potrebné,“ hovorí Guido Meier-Arendt, hlavný technický expert na rozhranie človek – stroj v divízii Interiors koncernu Continental.
Continental pripravil aj takzvané „laboratórium ergonómie“. Toto technologicky vyspelé prostredie umožňuje okrem iného aj merať tepovú frekvenciu a zaznamenávať pohyby očí pasažierov v nadväznosti na aktivity vykonávané autopilotom.
Firma vo svojej správe uvádza, že laboratórne prostredie umožňuje vystaviť účastníkov testu väčšiemu tlaku, napríklad testovať ich reakcie na nebezpečné situácie a kritické manévre, ktoré by v reálnom prostredí na ceste neboli možné.
Pokračujte na ďalší príspevok »
Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.DACIA DUSTER
Prelomové lacné SUV už kúpite na Slovensku za menej ako 18-tisíc. Vyberáme z cenníka TOP verziu
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.Dopravná poradňa
Zázračná tabuľka ZÁSOBOVANIE umožní ísť a parkovať aj tam, kde iní nesmú. Ako ju získať?
Vytvoriť a vyložiť si nápis „ZÁSOBOVANIE“ na čelné okno auta môže každý. Aké výhody to prináša?
Neznalosť zákona neospravedlňuje, ale kto sa v ňom orientovať vie, ten je považovaný za špekulanta. Ako to teda je?