Citroën C3 Aircross oficiálne odhalený!

C3ka s vyššou svetlou výškou poteší každého milovníka veľkých obrubníkov.
Vydané  Text: 

Ak sa niekomu zdá, že nová C3ka nie je dostatočne oplasovaná, poteší ho nový derivát tohto modelu. Obdrží prívlastok Aircross a nahradí starnúce MPV, ktoré sa doteraz vyrába pod označením C3 Picasso. Ide o ďalšiu transformáciu kategórií a vyzerá to tak, že segment MPV už čoskoro zanikne.


Na francúzskom fóre sa prednedávnom objavila fotka oficiálneho modelu od Citroënu, ktorá prezradila utajované detaily exteriéru a v tejto chvíli prebieha už skutočná prezentácia. Vzhľad asi nikoho neprekvapí, je to len ďalší croissant s novou príchuťou. Vyzerá rovnako, no až po zahryznutí si všimnete rozdiel. Nechýbajú úzke LED svetlomety denného svietenia, bohaté oplastovanie ani hra farieb. Interiér je doplnený o vertikálne orientované výduchy klimatizácie a head-up displej. Kufor má základný objem 410 litrov, posunutím zadnej lavice úplne dopredu dostanete 520 a po sklopení zadných operadiel až 1289 litrov priestoru.


Pohon 4×4 neočakávame, väčšina zákazníkov sa s týmto autom nikdy nevyberie mimo spevnenú cestu a na chalupu si vystačia aj so systémom Grip Control.
C3 Aircross poskytne 4,15 metra na dĺžku, 1,76 metra na šírku, 1,64 metra na výšku a disponuje rázvorom náprav s dĺžkou 2,6 metra. Motorová paleta je tvorená piatimi jednotkami, z ktorých tri sú benzínové a dve vznetové. Základom bude atmosférický benzínový motor PureTech 82. Silnejšie motory PureTech 110 a 130 sú preplňované turbom. Naftu budú zastupovať jednotky BlueHDI 100 a BlueHDi 120. Nebude chýbať ani výber medzi automatickou a manuálnou prevodovkou.

Výroba vozidla bude prebiehať v španielskej Zaragoze, ceny by sme mohli spoznať už v priebehu júla.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.