Citroën C3 Aircross oficiálne odhalený!

C3ka s vyššou svetlou výškou poteší každého milovníka veľkých obrubníkov.
Vydané  Text: 
Ak sa niekomu zdá, že nová C3ka nie je dostatočne oplasovaná, poteší ho nový derivát tohto modelu. Obdrží prívlastok Aircross a nahradí starnúce MPV, ktoré sa doteraz vyrába pod označením C3 Picasso. Ide o ďalšiu transformáciu kategórií a vyzerá to tak, že segment MPV už čoskoro zanikne.


Na francúzskom fóre sa prednedávnom objavila fotka oficiálneho modelu od Citroënu, ktorá prezradila utajované detaily exteriéru a v tejto chvíli prebieha už skutočná prezentácia. Vzhľad asi nikoho neprekvapí, je to len ďalší croissant s novou príchuťou. Vyzerá rovnako, no až po zahryznutí si všimnete rozdiel. Nechýbajú úzke LED svetlomety denného svietenia, bohaté oplastovanie ani hra farieb. Interiér je doplnený o vertikálne orientované výduchy klimatizácie a head-up displej. Kufor má základný objem 410 litrov, posunutím zadnej lavice úplne dopredu dostanete 520 a po sklopení zadných operadiel až 1289 litrov priestoru.


Pohon 4×4 neočakávame, väčšina zákazníkov sa s týmto autom nikdy nevyberie mimo spevnenú cestu a na chalupu si vystačia aj so systémom Grip Control.
C3 Aircross poskytne 4,15 metra na dĺžku, 1,76 metra na šírku, 1,64 metra na výšku a disponuje rázvorom náprav s dĺžkou 2,6 metra. Motorová paleta je tvorená piatimi jednotkami, z ktorých tri sú benzínové a dve vznetové. Základom bude atmosférický benzínový motor PureTech 82. Silnejšie motory PureTech 110 a 130 sú preplňované turbom. Naftu budú zastupovať jednotky BlueHDI 100 a BlueHDi 120. Nebude chýbať ani výber medzi automatickou a manuálnou prevodovkou.

Výroba vozidla bude prebiehať v španielskej Zaragoze, ceny by sme mohli spoznať už v priebehu júla.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.